دستکاری پلاک خودرو جرم است

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دستکاری پلاک وساتیل نقلیه موتوری (خودرو و موتورسیکلت) جرم است و افرادی که پلاک خودروی خود را می‌پوشانند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ علی اصغر شریفی روز دوشنبه در خصوص ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی افزود: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم تلقی می‌شود، وقتی کلمه جرم به کارگیری می‌شود پس به تبع آن مجازاتی نیز برای آن در قانون تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی اعلام شد

وی در ادامه افزود: به این موضوع ساده و گذرا نگاه نکنید و بگویید حالا دوست و همکار من آمد تعریف کرد که می‌خواستم وارد محدوده طرح ترافیک شوم، پلاکم را پوشاندم تا بخاطر ورود به طرح جریمه نشوم، که به این افراد هشدار می‌دهیم امان از روزی که پلیس وسیله نقلیه را متوقف و راننده را به مراجع قضایی معرفی کند.

سرهنگ شریفی اظهار کرد: در مقاطعی که خودروها می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند این اتفاق می‌افتد و این موضوع شایع است البته در حال حاضر بخاطر سخت‌گیری‌هایی که توسط ماموران پلیس و رصد دقیق دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک انجام می‌شود، این اتفاق کمتر شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در مورد موتورسیکلت‌ها این قضیه یک مقدار متفاوت است به این دلیل که موتورسیکلت برای استفاده در کارهای مجرمانه از قبیل موبایل قاپی و کیف قاپی نیز بسیار استفاده می‌شود لذا سخت گیری هم در این حوزه بیشتر است.

وی گفت: چرا فردی که خانواده منتظر اوست با پوشش و مخدوشی پلاک خود را در معرض اتهام قرار می‌دهد؟ موتورسواری که همه مدارک او کامل است و حتی کلاه ایمنی هم بر سر می‌گذارد برای چه پلاک را مخدوش می‌کند و یا پوشش انجام می‌دهد، ایشان در موقع توقیف وسیله نقلیه در جواب می‌گویند به خاطر جریمه نشدن این کار را انجام داده‌اند.

سرهنگ شریفی تاکید کرد: این کار به زحمت و دردسرهای بعدی آن نمی‌ارزد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1230457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =