ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: در بحث نهضت ملی مسکن‌ در استان قم، بسیج سازندگی ساخت بیش از هزار و چهل واحد مسکونی از این پروژه را متقبل شده و در حال انجام است.

سرهنگ عباس روحی، جانشین سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه جهاد سازندگی فعالیت‌های بسیاری در زمینه بازسازی کشور داشته و مدتی بعد با جهاد کشاورزی ادغام و تبدیل به وزارتخانه جهاد کشاورزی شد اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی، از آنجا که خلأ عدم استفاده از ظرفیت جوانان و شور و نشاط لازم در جهت بازسازی کشور احساس می‌شد، با فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷، سازمان بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد.
روحی بیان کرد: یکی از اهداف مهم بسیج سازندگی محرومیت زدایی است که با استفاده‌ از ظرفیت جوانان و شور و نشاط آنان در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت است.
وی افزود: فعالیت‌های این نهاد در پروژه‌های مختلفی اعم از؛ عمرانی، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مؤمنانه، امنیت غذایی و موضوعاتی که منجر به خدمت رسانی به مناطق محروم و محرومین می‌شود، است.
روحی با اشاره به هدف‌های بسیج سازندگی گفت: یکی از اهداف ما در بسیج سازندگی این است که بتوانیم تفکر جهادی را توسعه دهیم. هرگاه به مردم تکیه کردیم و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده کردیم توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم و همین امر زمینه فعالیت‌های این نهاد شده است.
جانشین بسیج سازندگی استان قم در زمینه اقدامات و پروژه‌های عمرانی که به دست گروه‌های جهادی انجام شده، عنوان کرد: در پروژه‌های عمرانی و فنی به دست توانای گروه‌های جهادی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در طی ۲ سال گذشته فعالیت‌های طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان قم، ساخت مخزن، حفر چاه، اصلاح خط انتقال آب به روستاها که شاهد کم آبی آنها بوده‌ایم و پروژه‌های آبرسانی در روستاهای استان قم و شهرستان کهک را در دستور کار داشتیم.
این پروژه آبرسانی برای کشاورزی و شُرب ۱۲ روستای شهرستان کهک و یک روستا از بخش سلفچگان است که در هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری خواهد رسید.
جانشین بسیج سازندگی استان قم خاطر نشان کرد: برای روستاهای بخش مرکزی استان هم در حال اجرای انتقال خط قیام هستیم که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
روحی با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن‌، استان قم و بسیج سازندگی، خود بیش از هزار و چهل واحد مسکونی از پروژه نهضت ملی مسکن را متقبل اجرای آن شده‌اند که این پروژه در حال انجام است گفت: یکی از پروژه‌های مهم که توسط گروه‌های جهادی در حال انجام می‌باشد، بحث راه سازی و آسفالت معابر روستایی و حاشیه شهر و روستاهای فاقد دهیاری و بین مزارعی که نیاز به زیرسازی و آسفالت دارند است.
وی با اشاره به شبستان بقیع جمکران و پروژه استراتژیک ساخت موتورخانه مرکزی مسجد بیان کرد: این پروژه‌ها به اتمام رسیده و هم اکنون آماده بهره‌برداری شده است.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =