برگزاری جشن روز دختر در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) جشن روز دختر در دانشگاه آزاداسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست این دانشگاه گفت: هدف از نام گذاری روز دختر این است که ما زندگی حضرت معصومه (س) را مطالعه و از آن به عنوان یک الگو استفاده کنیم و در زندگی به کار گیریم.

سلیمی ادامه داد: حضرت معصومه (س) سه ویژگی مهم دارد. اول اینکه حرم ایشان درواقع حرم همه معصومین است و ما به هنگام خواندن زیارت نامه آن حضرت به همه معصومین و اولیای الهی سلام می‌کنیم و این کار به این معنا است که همه آنها در این حرم حضور دارند، لذا در این مورد باید بسیار تامل کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: ویژگی دوم حضرت معصومه (س) مقام شفاعت است. این مقام تجلی نور حضرت محمد(ص) در حضرت معصومه است (س) و به خاطر شخصیت و مقامی که داشته‌اند خداوند متعال در وجود ایشان نهادینه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: سومین ویژگی بارز این عزیز تبعیت از ولایت است و حضور ایشان در شهر قم به دنبال و برای پیروی از ولی امر زمان یعنی حضرت امام رضا(ع) بود.

علیرضا عبدالرحیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این مراسم گفت: طبق فرموده امام علی علیه السلام "زن، گُل است، نه پیشکار. پس در همه حال، با او مدارا کن، و با وی، به خوبی همنشینی نما تا زندگی ات باصفا شود" پس ما نیز وظیفه داریم تا این گل را حفظ کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: دشمن از طریق فضای مجازی، زیبایی و لطافت روح نسل جوان به ویژه زنان و دختران را مورد هدف قرار داده است تا فکر و طهارت نفس آنها را بگیرد. لذا نسل دانشجو و قشر تحصیل کرده باید خیلی آگاه باشد و با دقت این حمله‌ها را خنثی کند.

عبدالرحیمی افزود: دختران امروز که مادران فردا هستند وظیفه تربیت یک نسل صالح را بر عهده دارند و این رسالت که به دوش دختران سرزمینمان است بایستی از هم اکنون و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1230314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =