«همپای مسافر اردیبهشت» روایتی از سفر رهبری به کردستان

کتاب «همپای مسافر اردیبهشت» روایتی از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان است که به قلم مهدی قزلی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «همپای مسافر اردیبهشت» روایتی از سفر ۸ روزه‌ی رهبر انقلاب به استان کردستان در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ است که معظم‌له در این سفر، در شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و سقز حضور داشتند و این سفر، برکات و آثار زیادی داشت.

یکی از اتفاقات خاص این سفر، تحرکات گروه‌های جدایی‌طلب و تروریستی منطقه از ده روز قبل بود که دست به خرابکاری و فعالیت‌های مسلحانه زدند که این اتفاقات، با هدف برهم زدن برنامه‌ی سفر رهبر انقلاب بوده اما با این وجود، نتوانستند خدشه‌ای به این سفر و رویداد تاریخی وارد کنند.

در بخشی از این کتاب در خصوص خرابکاری های چنین نوشته شده است:

بهمن آقا گفت: البته یک چیزی باید گفت. این آقا مرده. خیلی سال پیش معاون اول رئیس جمهور می خواست بیاد اینجا برای افتتاح گازرسانی سنندج. شب قبلش چندتا تیر هوایی معلوم نشد کی زد و سفر را لغو کردند. اما رهبر با این اتفاقات چند روز پیش (حمله باقیمانده گروهک پژاک به چند نقطه کردستان و سنندج) داره میاد.

خانم بهمن آقا هم اضافه کرد: همین که از بین این همه استان، کردستان را انتخاب کردند با اینکه بعضی جاها هنوز نرفته اند، جای خوشحالی داره.

کتاب «همپای مسافر اردیبهشت» به قلم مهدی قزلی نوشته شده که همراه تیم رسانه‌ای در این سفر حضور داشته و ماحصل روزنوشت‌ها، یادداشت‌ها و روایت او از مسافر اردیبهشت کردستان است و انتشارات انقلاب اسلامی این کتاب را در ۱۲۶ صفحه چاپ و راهی بازار نشر کرده است. لازم به ذکر است در انتهای این کتاب تعدادی از عکس این سفر به صورت کارت پستال قرار داده شده است.

در بخشی از خاطرات مهدی قزلی در این کتاب آمده است:

«راننده مینی بوس سعی می کرد سرعتش را طوری تنظیم کند که هم مردم آقا را ببینند هم ازدحام نشود. آقا هم حواسش بود به مردم خوب دست تکان بدهد، مخصوصا به آنهایی که بیشتر از خودشان هیجان نشان می دادند.

وانت از کنار چند دختر بچه که لباس مدرسه شبیه هم داشتند رد شد و آنها متوجه کامران نجف زاده شدند. به هم نشانش دادند و داد زدند. کامران با انگشت مینی بوس را نشانشان داد. دخترها آقا را که دیدند، جیغ کشیدند. یکی شان داد زد: به خدا خودشه... آقای خامنه ای.»

«همپای مسافر اردیبهشت» روایتی از سفر رهبری به کردستان

انتهای پیام/

کد خبر: 1231098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =