فرایند ایجاد توهم در مغز

دانشمندان با انجام یک پژوهش به این نتیجه رسیده اند که دلیل ایجاد توهم کاهش سیگنال های قشر بینایی مغز است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هنگامی که انسان دچار توهم و هذیان می شود تغییرات حسی قابل توجهی در آن ایجاد می شود اما فرایندی که در این لحظات در مغز انجام می شود همچنان مبهم است.

پژوهش جدید انجام شده بر روی دو موش تحت تاثیر مواد مخدر بیانگر آن است که واکنش های مرتبط با مساله توهم می تواند نتیجه کاهش سیگنال های مغزی در قشر بینایی مغز باشد در حالی که دانشمندان احتمال می دادند این اتفاق به دنبال افزایش این سینگال ها به وجود می آید.

کریس نیل از اصلی ترین افراد تیم تحقیقات و استاد مرکز علوم عصبی در دانشگاه آریگون گفت: احتمال می رفت که توهمات بینایی از طریق سلول های عصبی در مغز و صدور سیگنال های غیر مطابق با واقع به وجود می آید و ما هنگامی که متوجه شدیم این مساله ناشی از کاهش فعالیت قشر بینایی مغز حاصل می شود غافلگیر شدیم.


در این پژوهش به دو موش داروی توهم زای "4-iodo-2،5-dimethoxyphenylisopropylamin e" ، داده شده و پس از آن تصاویری برای آنها به نمایش گذاشته شده است و همزمان پژوهشگران فعالیت های مغزی این حیوانات را کنترل و از آن تصویر برداری نموده اند.

تصاویر به دست آمده حاکی از آن است که پس از مصرف داروی توهم زا سیگنال های ارسالی مغز تا حد زیادی به همان سیگنال های پیش از مصرف دارو شباهت دارد و این به معنای آن است که اطلاعات جابجا شده در مغز صرفا با مصرف دارو تغییر نمی کند.

این تحقیقات به این مساله اشاره دارد که توهم بینایی ناشی از کاهش سیگنال های قشر بینایی مغز و تغییر زمان بندی آن توسط سلول های عصبی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000639

وب گردی

وب گردی