امروز هوای تهران  سالم است؛ شاخص67

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از سالم بودن هوای تهران طی امروز (27 فروردین) خبر داد و گفت: وزش باد باعث تداوم کیفیت مطلوب هوای تهران می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین شهبازی گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه امروز ( ۲۷ فروردین) است و به‌تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود. بر این اساس، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در بیست و هفتمین روز از بهار ۹۸ در شرایط سالم قراردارد.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی اطراف شهر تهران، وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه (۲۸ فروردین) کم و بیش ادامه خواهد داشت و همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، افزایش میزان ابرناکی و وزش باد به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه برای برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که سبب بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: تا فردا (۲۸ فروردین) دمای تهران افزایش جزئی خواهد یافت. در حال حاضرمیانگین کیفیت هوای تهران با شاخص ۶۷ در شرایط سالم قرار دارد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1002354

وب گردی

وب گردی