تکاوران پلیس در عملیاتی سنگین  بیش از 3 تن و 600کیلو مواد مخدرکشف کردند

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از 3 تن و 600 کیلو مواد افیونی در عملیات مقتدرانه پلیس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر، گفت: جان بر کفان پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین مواد توسط یک باند مسلح دست یافتند.

وی افزود: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، 2 تیم از اعضای این باند مسلح که قصد جابه جایی مواد مخدر از شهرستان های " سراوان " و " دلگان "را داشتند به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

سردار قنبری گفت: ساعت 1 و 45 دقیقه صبح روز گذشته، مأموران پلیس، یکی از این تیم ها را که با یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره ای از سراوان به سمت شهرستان "خاش" در حرکت بود را ردزنی کردند.

مأموران پس از مدتی تعقیب نامحسوس خودروی مذکور سرانجام در حوالی یکی از روستاهای اطراف سراوان به راننده پژو دستور ایست دادند که وی بدون توجه به سرعت خود افزود تا از چنگال قانون فرار کند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مأموران سرانجام پس از مدتی تعقیب و گریز با رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح به لاستیک های خودروی مذکور شلیک و آن را متوقف کردند.

وی گفت: تکاوران پلیس پس از دستگیری 2 قاچاقچی در بازرسی از خودروی مذکور یک تن و 584 کیلو تریاک، 20 کیلو و 96 گرم حشیش، یک قبضه کلت و مقداری مهمات را کشف کردند.

سردار قنبری ادامه داد: مأموران پلیس با رصد اطلاعاتی دقیق، تیم دوم از این باند را که قصد جابه جایی 2 تن مواد مخدر از شهرستان " دلگان " به یکی از استان های همجوار را داشت شناسایی کردند.

وی گفت: در ساعت 4 و 30 دقیقه صبح روز گذشته مأموران پلیس با اطمینان از حرکت قاچاقچیان به محور " دلگان به زهکلوت " اعزام شده و سرراه سوداگران مرگ کمین کردند.

سردار قنبری گفت: اشرار و قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ فاقد پلاک که توسط یک دستگاه پژوی 405 اسکورت می شد با مشاهده مأموران بر سرعت خود افزودند و بدون توجه به دستور ایست پلیس، با تغییر مسیر به سمت روستاهای اطراف، شروع به تیراندازی به طرف آنها کردند.

پس از مدتی تعقیب و گریز و مقابله به مثل جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر، سوداگران مرگ با ورود به روستا و افزایش شدت تیراندازی قصد داشتند جلوی ورود مأموران را بگیرند اما با مواجهه با آتش پرحجم پلیس چاره ای جز فرار ندیدند و سرانجام با به آتش کشیدن خودروی وانتِ حامل مواد، توسط خودروی پژوی اسکورت از طریق جاده های فرعی از صحنه عملیات گریختند.

سردار قنبری گفت: مأموران با رعایت اصول حفاظتی به خودروی مذکور نزدیک شده و شعله های فروزانِ آن را خاموش کردند که سرانجام در بازرسی از این خودرو 361 کیلو و 400 گرم تریاک، 23 کیلو و 89 گرم حشیش، یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف کردند که بیش از یک تن و 600 کیلو از این مواد افیونی به علت بنزین فراوانی که قاچاقچیان به روی آنها ریخته بودند در شعله های آتش سوخت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ به مانند سال های گذشته یکی از اولویت های اصلی پلیس استان است و مأموران انتظامی در این راه از هیچ تلاش و جانفشانی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003252

وب گردی

وب گردی