ظرفیت های دانشگاه آزاد در حوزه صنعت خودرو به کار گرفته می شود

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم تفاهم‌نامه با طراحی و تولید موتور ایران خودرو بتواند در حوزه صنایع خودروسازی، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت رسانی به مردم و جامعه به کار بگیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) به امضای دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس مهدی رجبعلی قائم مقام مدیرعامل شرکت ایپکو رسید.

دکتر نگاهداری در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه، با بیان اینکه امیدوارم این تفاهم‌نامه برای دانشگاه آزاد اسلامی و صنعت خودروسازی مؤثر و مفید واقع شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب، از متن مردم و جامعه است و خود را ملزم به کمک به مردم و جامعه می‌داند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیل فراوانی از جمله 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، تجهیزات تخصصی، هیأت علمی توانمند و متخصص است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با این ظرفیت عظیم می‌تواند در حل بسیاری از مسائل به کمک جامعه بیاید. دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید به طور جدی به دنبال تحقیق و توسعه به منظور پاسخگویی به مسائل اجتماعی کشور است.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه بتواند در حوزه صنایع خودروسازی، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت رسانی به مردم و جامعه به کار بگیرد.

در ادامه، مهندس مهدی رجبعلی قائم مقام مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با ابراز خرسندی از آغاز همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بسیار مشتاقیم تا هرچه سریع‌تر همکاری‌های خود را در فن بازار با دانشگاه آزاد اسلامی شروع کنیم.

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی، ایجاد ارتباط مؤثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و برای تحقق اهداف و سیاست‌های بالادستی و برنامه راهبردی کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ سرمایه‌گذاری «لیدکو» و «حامی»

تفاهم‌نامه سه‌جانبه تحقیقاتی و دانش بنیانی دانشگاه آزاد اسلامی با هلدینگ سرمایه‌گذاری «لیدکو» و هلدینگ سرمایه‌گذاری «حامی» به منظور همکاری‌های مشترک توسط دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی اسلام پناه رئیس هیأت مدیره هلدینگ دانش بنیان «لیدکو» و دکتر حیدرزاده رئیس هیأت مدیره هلدینگ کشاورزی «حامی» منعقد شد.

دکتر نگاهداری در جلسه امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، گام دوم خود را مبتنی بر توسعه فناوری و نوآوری بنا نهاده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید و گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، تغییر ساختار در این دانشگاه رخ داده است، گفت: یکی از این تغییرات، راه‌اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی و جهت‌گیری این معاونت به سمت توسعه فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنهاست.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علاوه بر تغییر ساختار، یک ارتباط برون سازمانی با صنایع و حوزه‌های مختلف دانش بنیان کشور در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه عزم جدی وجود دارد و سعی می‌کنیم با بازمهندسی درون سازمانی و تقویت ارتباطات راهبردی با صنایع کشور، گام مؤثری در رفع نیازهای مردم و جامعه برداریم.

دکتر نگاهداری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی است، گفت: این دانشگاه رسالت‌های اجتماعی از جمله پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت را برای خود قائل است و به طور جدی در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: این صندوق برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و دانش بنیان راه‌اندازی شده و امیدواریم در این حوزه مؤثر واقع شود.

دکتر مهدی اسلام پناه رئیس هیأت مدیره هلدینگ دانش بنیان «لیدکو» در ادامه این نشست، ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی زمینه‌های حرکت مثبت و مؤثر در حوزه دانش بنیان را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امکانات، توانایی و ثروت دانشی فراوانی دارد، گفت: تغییرات ساختاری در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد حوزه نوآوری و فناوری بسیار مثبت و امیدوارکننده است. امیدوارم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت دانش بنیان شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر اسلام پناه با بیان اینکه طرفین باید نسبت به مفاد این تفاهم‌نامه پایبند و متعهد باشند، تصریح کرد: در ابتدا باید هدف گذاری کرده و پس از آن، زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن را فراهم کنیم.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانایی‌های علمی طرفین جهت انجام و همکاری در زمینه توسعه فعالیتهای تجاری سازی محصولات دانش بنیان و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت‌های لیدکو و حامی، منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003453

وب گردی

وب گردی