برگزاری سومین یادواره شهدای گمنام واحد دهاقان

سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان و شهدای مدافع حرم و امنیت با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، خانواده شهدا، کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در محل تالار اجتماعات شهید بشارت واحد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد دهاقان، یادواره شهدای واحد دهاقان برگزار شد که سخنران مدعو این یادواره حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه بود که در سخنانی گفت: « دانشگاه‌ها باید شرایط ما در زمان جنگ، شرایط دشمن ما را در ابعاد مختلف، از لحاظ نوع و میزان سلاح، مقدار نیروی رزمی، تعداد لشکر و... بررسی کنند. حزب بعث با دوازده لشکر به کشور ما حمله کرد، غیرت انقلابی و دینی جوانان این مرز و بوم به آنها حکم کرد که باید جلوی دشمن در هر کجا که هست، گرفته شود و با تعداد بسیار اندک در مقابل این دوازده لشکر مکانیزه، مسلح، سازمان‌دهی شده و زرهی ایستادند و افتخاری آفریدند که در دویست سال گذشته تنها باری بود که ایران در حمله نظامی، تجزیه نشد ، زیر بار قراردادهای ننگین نرفت و حتی یک وجب از سرزمین ایران در اختیار دشمن باقی نماند.»

در ادامه حاجی دلیگانی بیان داشت: « در زمان تحریم و محاصره اقتصادی دوران جنگ تحمیلی، جوانان ایران اسلامی با غیرت انقلابی از دشمن نهراسیدند و در مقابل متجاوزان ایستادند و آن‌ها را شکست دادند و در تاریخ ثبت کردند که با روحیه انقلابی می‌توان در مقابل یک ارتش تا دندان مسلح، که حمایت اکثر کشورهای جهان را در پشت سر خود داشت، ایستادگی کرد و دشمن را به خاک ذلت کشاند. امروز باید به این جوانان افتخار کنیم که باعث شدند ایران همان کشوری بماند که تمامیت ارضی خود را حفظ کند و هیچ امتیازی در این جنگ به دشمن کشورمان نداده باشد.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: « اگر روحیه انقلابی و ایستادگی همین جوانان نبود در موضوع داعش، دچار مشکلات متعدد می‌شدیم، با استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان مدافع حرم، داعش را که دارای سازمان عجیب و غریبی بود، شکست داد. باید به تدبیر مقام معظم رهبری احسنت گفت که فرمودند جلوی دشمن را باید قبل از این که به خانه ما برسد، گرفت. با همین دیدگاه، شهدای مدافع حرم به نبرد با داعش پرداختند و با تقدیم دو هزار شهید، توانستیم سایه یک جنگ بزرگ و خانمانسوز را از سر کشور برداریم. »

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: « ما باید اراده کنیم که تحریم‌ها را همانند گذشته پشت سر بگذاریم، با اصلاح مدیریت‌ها و استفاده از مدیران کاردان و لایق. اگر در هر بخشی و در هر مسئولیتی از انسان‌های سالم، انسان‌های با انگیزه و با روحیه انقلابی استفاده کنیم، کشور به درستی اداره خواهد شد و هیچ‌گونه نگرانی برای آینده نداشته و نخواهیم داشت. »

کد خبر: 1004026

وب گردی

وب گردی