اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان

جشن اختتامیه برنامه «دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه ششم ابتدایی» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر آموزش و پرورش در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مشاور معاون بهداشت و رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان از ابتدای سال 94 با توافق بین وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش، در سطح مدارس ابتدایی کشور آغاز شد.

دکتر حمید صمدزاده با بیان اینکه در سال تحصیلی 98 – 97 با دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه ششم ابتدایی شروع شد، افزود: در برنامه های قبلی بیشتر بحث آموزش و پیشگیری در 60 هزار مدرسه مقطع ابتدایی شهری و روستایی انجام شده بود که 6 میلیون دانش آموز را پوشش داد.

وی ادامه داد: طرحی که معاون بهداشت ابلاغ کرد این بود که با توجه به اینکه پایه ششمی ها سال آخر را در مقطع ابتدایی سپری می کنند، با توجه به شاخص پوسیدگی 12 ساله ها که 1.84 است، طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای این جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری با اولویت انجام شود.

دکتر صمدزاده بیان کرد: این برنامه با ابلاغ معاون بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور با توجه به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی موجود آغاز شد و برآورد کردیم که حدود 2 میلیون دندان در سال تحصیلی مورد درمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل علاوه بر پایه ششم ابتدایی در شهرستان های نمین و سرعین تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی از دندان پوسیده عاری شده اند که موفقیت بزرگی است، افزود: بنابراین تمام کارشناسان بهداشت دهان و دندان در این شهرستان جمع می شوند تا با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش جشن اختتامیه برگزار شود.

مشاور معاون بهداشت و رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: در این جشن، اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی مورد تقدیر قرار می گیرد تا انگیزه ای برای گسترش برنامه با محوریت دانش آموزان پایه ششم شود.

دکتر صمدزاده گفت: تاکنون مشکلات بهداشت دهان و دندان 60 درصد دانش آموزان پایه ششم برطرف شده است و به 700 هزار دانش آموز در این زمینه خدمت رسانی انجام گرفته است. البته با شرایط ایده آل فاصله داریم که امید است تا پایان تابستان 98 طرح به اتمام برسد.

وی در پایان گفت: در اجرای این طرح برای شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق محروم، ارائه این خدمات رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004083

وب گردی

وب گردی