کیف پول الکترونیکی هزینه‌های تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد

با ورود فناوری به تمامی امور و فعالیت‌های روزمره زندگی مردم، نیاز به استفاده از فناوری ها در حوزه پرداخت نیز کاملا محسوس و زمینه پرداخت آنلاین در کشور فراهم شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دریک تعریف ساده کیف پول الکترونیکی را یک کیف پول مجازی می نامند که با استفاده از نرم افزارها و برنامه های تعریف شده به کاربر اجازه می دهد تا نقل و انتقالات ارزی خود را انجام دهد.

مهم‌ترین هدف کیف پول الکترونیکی امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است.از جمله امکانات کیف پول الکترونیکی این است که در کلیه پرداخت‌های خرد روزانه خود اعم از خریدهای روزانه از مراکز خرید، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت کرایه سرویس حمل و نقل عمومی (مترو، تاکسی و اتوبوس)، پارکومترها و پارکینگ‌های عمومی این تسهیلات قابل استفاده است.

این فناوری به دو صورت فیزیکی و مجازی می تواند ارائه شود. در حالت فیزیکی شما یک کارت مغناطیسی یا رادیویی حافظه دار به نام خود خواهید داشت، که به هیچ حسابی متصل نیست ولی می تواند از حساب های بانکی شارژ شود. در این حالت شما می توانید در مبالغ کمی به راحتی و بدون وارد کردن کلمه عبور پرداخت خود را انجام دهید.

اینکه هر یک از کیف پول‌های الکترونیکی چگونه کار می‌کنند، به توسعه دهنده آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از آن‌ها برای برقراری ارتباط مشتری با فروشنده از اسکن کد QR استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به انجام معاملات اینترنتی محدود می‌شوند.

کیف پول الکترونیکی( E-wallet) انواع مختلفی دارد که پی پال ، اسکریل ، وب مانی و پرفکت مانی از جمله آنها است .

پی پال PayPal

کیف پول الکترونیکی پی پال در مقایسه با سایر روش های پرداخت آنلاین،از نظر کاربران محبوبیت ویژه‌ای دارد. با استفاده از این سیستم می‌توانید در تمامی کشورها پرداخت آنلاین و در برخی از کشورها پرداخت آفلاین داشته باشید. نکته مثبتی که در مورد این کیف پول وجود دارد این است که از آن می‌توانید تقریباً در تمامی فروشگاه‌های آنلاین جهت پرداخت آنلاین و خرید اینترنتی استفاده کنید.

اسکریل Skrill

همچنین در کیف اسکریل که یکی دیگر از کیف پول‌های الکترونیکی است به دلیل عدم محدودیت مبلغ برای انتقال وجه توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود به دلیل بالا بودن هزینه مالی انتقال توسط آن، قبل از انتخاب نهایی آن را با سایر روش‌ها مقایسه کنید.

وبمانی WebMoney

وبمانی نیز از جمله سیستم‌های پرداخت آنلاین است که هم برای خرید اینترنتی و هم برای انتقال وجه از آن استفاده می‌شود. به اندازه پی پال برای فروشگاه‌های آنلاین محبوب نیست. مهم‌ترین قابلیتی که این سیستم دارد، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل، دش، مونرو است.

پرفکت مانی Perfect Money

پرفکت مانی نیز یکی دیگر از روش مای امن برای پرداخت و انتقال ارز است. مهم‌ترین مزیتی که این سرویس دارد این است که شما می‌توانید موجودی کیف پولتان را به انواع دیگر تبدیل نمایید. وبمانی و پرفکت مانی تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند. به عبارت دیگر از وب‌سایتی از وبمانی برای پرداخت پشتیبانی کند، از پرفکت مانی هم به احتمال زیاد پشتیبانی خواهد کرد.

کیف پول الکترونیکی و حذف هزینه تراکنش‌ها

جمشید رستمی کارشناس حوزه اقتصاد دیجیتال درباره کیف پول الکترونیکی اظهار کرد : در حوزه پرداخت کارت به کارت و کیف پول الکترونیکی در کشور ما محصولات و دستاوردهای خوبی وجود دارد اما در بازار کشور هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع بلاک چین هنوز در کشور ما خیلی نوپاست گفت : در حوزه کیف پول الکترونیکی در کشور ما اتفاقات خوبی رخ داده اما هنوز مشتریان جذب این موضوع نشده اند ولی درصورت ایجاد جایگاه مناسب می توانیم از کیف پول الکترونیکی و مزایای آن استفاده کنیم .

رستمی درباره مزایای استفاده از کیف پول الکترونیکی اظهار کرد : با توجه به بالا بودن هزینه تراکنش در تبادلات بانکی و وجود پول های خرد ، ایجاد زیرساخت استفاده از کیف پول الکترونیکی کمک می کند تا هزینه تراکنش ها حذف شود و برای خرید از نانوایی ها ، فرو شگاه ها و برای پرداخت کرایه تاکسی کاربرد داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005010

وب گردی

وب گردی