حمایت 90 درصدی از ثبت اختراعات بین المللی

حمایت از ثبت اختراع خارجی به منظور سهولت در دسترسی از حمایت ها و ارائه خدمات به صورت متمرکز، توسط یکی از مراکز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از این پس تنها یک مرکز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت اختراع در ادارات خارجی را حمایت می کند. این اقدام به منظور سهولت در دسترسی از حمایت ها و ارائه خدمات به صورت متمرکز توسط یک مرکز انجام شد. پیش از این صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با راه اندازی کارگروهی از ثبت اختراع محققان در ادارات خارجی حمایت می کرد.

اما از این پس محققان، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی برای دریافت حمایت از ثبت اختراع در ادارات معتبر خارجی باید به کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

حمایت 90 درصدی از ثبت اختراعات بین المللی

براساس این گزارش، کانون پتنت از سال ۱۳۸۴، به عنوان واحد مالکیت فکری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد. اما از سال ۱۳۹۳ با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب «کانون پتنت ایران» امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع را در تمامی حوزه‌های علم و فناوری عهده‌دار شد. ارتقاء رتبه علمی و فناوری کشور؛ حفاظت از دارایی‌های فکری فناوران یا شرکت‌های نوآور؛ تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آن‌ها؛ هدایت مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها، به سمت نوآوری‌های قابل ثبت در بازارهای داخلی و خارجی و توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه مالکیت فکری از اهداف این مرکز است.

ثبت اختراع در سیستم‌های پتنت معتبر جهان همچون «USPTO» و «EPO» با حمایت ۹۰ درصدی این مرکز انجام می شود. ارائه مشاوره فنی و تخصصی در زمینه نگارش متن اختراع «Draft» استاندارد؛ ترویج و انتشار مفاهیم و موضوعات مرتبط با حقوق مالکیت فکری، جهت آگاهی بخشی به مخاطبین عام؛ توانمندسازی کار‌شناسان دفا‌تر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور؛ برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بانک اطلاعاتی از فناوری‌ها و اختراعات پتنت شده و معتبر از دیگر خدمات کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005209

وب گردی

وب گردی