اروپا در مناقشات اتمی با ایران خود را از قیومیت آمریکا رها کند

یک روزنامه آلمانی در مطلبی از اروپا خواست هرچه سریع‌تر در مناقشات اتمی با ایران در کنار تهران قرار گرفته و خود را از قیومیت آمریکا رها کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی به قلم "ناتالی آمیری"، به مسئله مناقشات اتمی ایران با آمریکا پرداخته و نوشت: در مناقشات اتمی با ایران خیلی چیزها در معرض خطر نابودی قرار دارد.

نویسنده در این مطلب به اروپاییان توصیه کرد که در این مناقشات سریعا خود را در کنار ایران و علیه افراط گرایان در واشنگتن قرار دهند چرا که هر اقدامی غیر از این به تشدید بیشتر اوضاع منجر می شود.

نویسنده لغو توافق هسته‌ای را درست ندانسته و آن را به منزله پایان دیپلماسی ارزیابی کرده و تاکید کرد که اگر همه چیز به روال عادی پیش می رفت و ایران وعده مناسبات تجاری با غرب را دریافت می کرد بنابراین ما می توانستیم درباره موضوعات دیگر مانند سیستم های موشکی ایران و اقدامات منطقه‌ای هم با این کشور مذاکره کنیم.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد همچنین تصریح کرد که اروپا هم در مقابل چیزهای زیادی را از دست داده است.

آمیری در ادامه این مطلب درباره رویارویی نظامی در این مناقشات هشدار داده و تاکید کرد که چنین سناریویی مسئله‌ای برای اروپا است. آمریکا بسیار از ایران دور است اما اروپا این طور نیست.

در پایان این مطلب آمده است که زمان آن رسیده که سیاست اروپایی بالاخره قیومیت منافع سیاسی امنیتی خود را بر عهده گیرد، حتی زمانی که در اولین نگاه این مسئله دشوار به نظر می رسد که در حمایت از ایران و علیه شریک سالیان سال خود یعنی آمریکا تصمیم بگیرد.

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام صادر کرد، که مهمترین محورهای این بیانیه عبارتند از:

ــ ایران از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند

ــ در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی‌شده و ذخائر آب سنگین نمی‌دانیم

60 روز مهلت به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی.

آمریکا اخیرا ناو هواپیمابر و بمب افکن های خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده که این اقدام واشنگتن انتقادهای بین‌المللی زیادی را به دنبال داشته و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1005262

وب گردی

وب گردی