تشکل‌های دانشجویی محرکه فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تشکل‌های دانشجویی را محرکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل ظهر امروز در نشست اعضای تشکل‌های دانشجویی با هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی، محرکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه است.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی به هر اندازه خوب حمایت شوند، مشکلات موجود در دانشگاه‌ها بیشتر مرتفع و حل می شود و نظام جمهوری اسلامی با امید به شما فعالان تشکل‌ها برپا است و دانشگاه زمینه‌ی مناسبی فراهم می‌کند تا فعالیت تشکل‌ها در دانشگاه توسعه و تاثیرگذاری آن عمیق و مستحکم‌تر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نقش تشکل‌ها را در نیرو‌پروری با‌اهمیت عنوان کرد و گفت: بهترین نخبه‌های اجرایی و خوش‌فکر و فعال که در سطح ملی تاثیر می‌گذارند از همین تشکل‌ها شکل می‌گیرند.

وی نقش دیگر تشکل‌ها را نقش مدیریتی، نظارتی و اجرایی در دانشگاه دانست و اظهار کرد: فکرها و ایده‌های شما در بهتر اداره‌کردن دانشگاه موثر است و انتظار داریم تشکل‌ها نه‌تنها در اداره‌ی دانشگاه بلکه در بهتر اداره‌کردن جامعه هم نقش ایفا کنند.

رسولی جایگاه بالای تشکل‌ها در دانشگاه را یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه به فعال‌بودن تشکل‌ها احساس نیاز می‌کند تا بعضی خلأها را با کمک هم، پوشش و بعضی مشکلات را از این طریق حل کرد.

وی تصریح کرد: شاید در بدنه‌ی جامعه بعضی بیماری‌ها و در سیستم اجرایی، کندی کار وجود دارد که با کمک شما باید فکرها تغییر خوبی پیدا کنند و نیاز دانشگاه به تشکل‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی است.

رسولی تشکل‌ها را سرمایه‌های معنوی دانشگاه عنوان کرد و افزود: با صداقت، انگیزه و هنر مدیریت خود می‌توانید با وجود محدودیت و کمبود امکانات و منابع در دانشگاه بهترین تاثیرگذاری را داشته باشید.

وی چهار نقش دانشگاه را در زمینه علمی و آموزشی، نقش فرهنگی و اجتماعی، نقش پژوهشی و نقش فناوری عنوان کرد و افزود: نظام آموزش عالی این نقش‌ها را به خوبی ایفا نمی‌کند و ما با تمام ظرفیت‌های دانشگاه تلاش می‌کنیم یک توازنی بین آنها ایجاد و دانشگاهی پیشگام و پیشرو باشیم.

رسولی بالاترین آمار اجرای برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل را در سال گذشته مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دانست و گفت: در حوزه‌ی فرهنگی، دانشگاه محوریت پیدا کرده است و باید برنامه‌های فرهنگی به جریان‌سازی فرهنگی تبدیل شود.

وی ایجاد فضا و پشتیبانی تشکل‌ها را وظیفه‌ی دانشگاه دانست و آنها را برای تلاش و تاثیرگذاری بیشتر در بهبود شرایط دانشگاه فراخواند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم‌(ص) خطاب به دانشجویان اظهار کرد: سبک پوشش، خورد و خوراک، رفتار و گفتارتان نباید مثل دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر متذکر شد: شما پرچمداران نظام و در جمع دانشجویان هستید و باید برای حل مشکلات در دانشگاه و جامعه در صحنه حضور داشته باشید و راه‌کار نشان دهید و بعضی وقت‌ها کارهایی را می‌بینیم که تشکل‌ها زیباتر از خود دانشگاه انجام می‌دهند.

دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تشکل‌های دانشجویی را بازوی اجرایی هر واحد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: هر موقع نظام و دولت و مسئولان به جوانان اعتماد کردند، بهترین نتیجه حاصل شده است.

کیوان عاصم تبیین سخنان مقام معظم رهبری برای دانشجویان را از وظایف تشکل‌ها برشمرد و اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در مسائل مختلف و در همه‌ی ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورود کنند.

کد خبر: 1005350

وب گردی

وب گردی