کتاب فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی رونمایی شد

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: بسیاری از دانشجویان با اصطلاحات حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی آشنایی ندارند و نیاز است که کتابی برای معرفی مفاهیم و یکسان سازی استفاده از واژگان تخصصی این حوزه نگارش شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در این مراسم که مدیران پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری، به همراه جمعی از کارمندان و مدیران شرکت های مستقر در پارک حضور داشتند، از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی» رونمایی شد.

مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این کتاب، گفت: بسیاری از دانشجویان با اصطلاحات حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی آشنایی ندارند و نیاز است که کتابی برای معرفی مفاهیم و یکسان سازی استفاده از واژگان تخصصی این حوزه نگارش شود. چنین کتابی کمک می کند تا ادبیات مشترکی شکل بگیرد، به گونه ای که در زمان استفاده از یک واژه، یک مفهوم واحد در ذهن افراد شکل گیرد.

وی افزود: ما نیاز به مرجعی داریم که جامع باشد و بتواند به نیاز متخصصان این حوزه پاسخ دهد. امیدوارم این کتاب، ‌یکی از کمبودهای حوزه زیست بوم فناوری کشور را مرتفع کند و متخصصان بتوانند آن را مورد بهره برداری کامل قرار دهند.

در ادامه این مراسم علی ممهوری نویسنده اول کتاب با اشاره به اینکه برای تدوین این دانشنامه حدود 15 هزار واژه انگلیسی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، گفت: ایده اولیه نگارش این کتاب از سال 2013 در ذهن من بود تا اینکه در شرایط فعلی و در هماهنگی با ریاست پارک فناوری پردیس، توانستم آن را به صورت عملیاتی درآورم و کتاب را بنویسم.

وی افزود: گنجاندن تلفظ صحیح کلمات انگلیسی در کنار معانی واژگان، یکی از دغدغه های اصلی در این کتاب بود که این ویژگی به مخاطب در استفاده صحیح از کلمات در مقالات و کنفرانس های علمی کمک شایانی می‌کند.

ممهوری همچنین اظهار کرد: ‌معرفی فهرستی از 50 دانشمند موثر در فضای فناوری، نوآوری و کارآفرینی از جمله ویژگی های دیگر این کتاب است که به علاقه مندان کمک می کند تا با متخصصان نام آشنای این حوزه آشنا شوند و منابع آنها را مورد مطالعه قرار دهند.

داستان موفقیت شرکت‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پیش از مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ، فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، دو کتاب دیگر نیز معرفی شد. کتاب‌های «داستان کارآفرینی فناورانه شرکت فراطیف پویا» و «داستان کارآفرینی فناورانه شرکت ایرانیان بانِژ»‌ از مجموعه کتاب های «از دانش به ثروت»، از جمله کتاب هایی بود که در این مراسم، معرفی شد.

در این بخش از مراسم، مجتبی جباری پور، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک پردیس، با اشاره به اهمیت مستندسازی داستان موفقیت شرکت های کارآفرین، عنوان کرد: یکی از آسیب های حوزه کارآفرینی این است که به عقبه‌ موفقیت شرکت های پیش‌رو و سختی های مسیری که توسط آنها طی شده است، توجه نمی‌کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر، در بسیاری موارد علل موفقیت این افراد و شرکت ها را عوامل غیر درونی افراد تلقی می‌کنیم و کمتر به عوامل درونی و ویژگی هایی که این افراد برای موفقیت داشته‌اند، توجه داریم.

جباری پور ادمه داد: باید داستان موفقیت شرکت ها روایت شود تا باور افرادی که به تازگی می خواهند در حوزه کارآفرینی ورود پیدا کنند،‌ مطابق شرایط واقعی این حوزه شکل گیرد. این فرهنگ، باور و نگرش ها در حرکت به سوی کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005358

وب گردی

وب گردی