وزارت بهداشت طرح جدیدی برای خدمات قانونی پزشکان ندارد

وزیر بهداشت با رد اضافه شدن زمان طرح خدمات قانونی پزشکان، درباره موضوع تشویق دانش‌آموختگان پزشکی در طرح خدمات قانونی پزشکان توضیح داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی در پاسخ به شائبه‌ای برای دانشجویان پزشکی عمومی درباره اضافه شدن زمان طرح اجباری برای دانش‌آموختگان پزشکی گفت: این موضوع به این شکل نیست.

وی گفت: من گفته‌ام اگر فارغ‌التحصیل پزشکی برود در فیلد خدمت کند و در این خدمت هم با فیلد آشنا شود و هم به مردم خدمت کند، ما در وزارت بهداشت به ازای هر سال این خدمت یک ضریبی در نظر می‌گیریم که بتواند در رزیدنتی (دستیاری) از آن استفاده کند.

وزیر بهداشت درباره این‌که در این زمینه آئین‌نامه‌ای تدوین می‌شود یا خیر گفت: در حال کار در معاونت آموزشی وزارت بهداشت هستیم.

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز گفت: دانشجویان استعدادهای درخشان کمافی‌السابق می‌توانند به‌صورت استریت (مستقیم) در آزمون دستیاری شرکت کنند. اما برای سایر دانشجویانی که طرح گذرانده‌اند، اینکه چه مدتی گذرانده و اینکه طرح را در کجا گذرانده‌اند و با احتساب مدت ارائه خدمت آنها می‌خواهیم امتیازی برای آنها در نظر بگیریم.

لاریجانی یادآور شد: این موضوع اکنون برای پزشکان خانواده وجود دارد. در حال حاضر پزشکان خانواده از اینکه طرح را گذرانده‌اند ۱۵۰ امتیاز دارند که از آن می‌توانند در آزمون دستیاری استفاده کنند.

وی گفت: اما سایر دانش‌آموختگان پزشکی که مشمول طرح هستند این امتیاز را ندارند. در حال بحث هستیم که پیشنهاداتی را به شورای آموزش پزشکی و تخصصی ببریم که برای کسانی‌که خدمات بیشتری در سیستم ارائه خدمت داشته‌اند ممکن است به‌گونه‌ای این امتیاز لحاظ شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره انتقادات دانش‌آموختگان پزشکی درباره گذراندن ۲ سال طرح خدمات قانونی به خبرگزاری مهر گفت: طرح خدمات قانونی مصوبه مجلس شورای اسلامی است. اما ما در نظر داریم برای کسانی‌که مدت بیشتری یک خدمتی را ارائه می‌دهند امتیازاتی در رزیدنتی (دستیاری) در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005573

وب گردی

وب گردی