تشکل‌های دانشجویی برای تامین بودجه‌ با مشکل مواجه می‌شوند

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جریان دانشجویی به جای این که دانشجویان مطالبات خود و مردم را پیگیری کنند در حد تامین بودجه‌های خودشان هم به مشکل برخورد می‌کنند.

لیلا زارعی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت دیدار رمضانی رهبر انقلاب با دانشجویان گفت: دانشجو تیغ برنده مطالباتش در دیدار با رهبری بیشتر دیده می‌شود، این دیدگاه‌ها و مطالبات باید بیشتر از سالی یک بار خدمت ایشان ارائه شود.

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اصلی‌ترین دغدغه‌های جنبش دانشجویی در دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب افزود: تقریبا در تمام ابعاد موضوعات فرهنگی، اجتماعی، خانواده و غیره دچار مشکلاتی هستیم که به این معضلات نقد داریم. همچنین حوزه زنان و خانواده، سیاست‌های ابلاغی که از جانب رهبر معظم انقلاب برای تکریم خانواده‌ها داده شده نیز مورد نقد است که متاسفانه هیچ کدام از این ابلاغ‌ها در ارگان‌های سیاست‌گذاری ما دیده نمی‌شوند.

وی در خصوص بی‌توجهی سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی به سیاست‌های کلان و ابلاغیه‌ها افزود: متاسفانه ارگان‌های اجرایی ما هیچ توجهی به این ابلاغیه‌ها ندارند و حتی در مواردی نیز بر خلاف آن‌ها عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد که ارگان‌ها از این سیاست‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

زارعی تاکید کرد: مطالبه اصلی جریان دانشجویی، سیاست‌هایی است که از سمت رهبر معظم انقلاب به دستگاه های مختلف ابلاغ شده، مورد توجه ارگان های مختلف باشد و این موارد در گام دوم انقلاب اسلامی در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره تاکید شده است.

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: در خصوص جنبش دانشجویی مسئله این است که فعلا با توجه به عملکرد نامناسب اقتصادی دولت، دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی و تشکل‌های دیگر در گرفتن برنامه‌ها و تامین بودجه دچار محدودیت هستند و این فشار اقتصادی از جانب ارگان‌های مختلف مثل وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر تشکل‌های دانشجویی، باعث کند شدن امور جنبش دانشجویی شده که در نهایت تقلیل سطح دغدغه‌های دانشجویان به امور مالی و بودجه‌ای را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: ما در چنین شرایطی شاهد این هستیم به جای این که دانشجویان مطالبات خود و مردم را پیگیری کنند، در حد تامین بودجه‌های خودشان هم به مشکل برخورد می‌کنند که حتما باید برای حل این مسائل از سمت دولت حمایت هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005652

وب گردی

وب گردی