کاهش موقت فشارها بر هواوی

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که این کشور بنا دارد از میزان فشارهای خود بر شرکت هواوی بکاهد تا آمریکایی هایی که از تکنولوژی این شرکت استفاده می کنند، با مشکل روبرو نشوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: «به زودی به هواوی مجوز موقتی اعطا خواهد شد تا این شرکت برای ارائه خدمات در حوزه بهینه سازی شبکه‌های تلفن همراه و تأمین تجهیزات فنی مورد نیاز با مشکلی مواجه نشود و کاربران این خدمات هم در حوزه مذکور دچار وقفه نشوند.

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در آمریکا و مؤسسات ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی بی سیم در نقاط روستایی و کم جمعیت دورافتاده در آمریکا به خصوص در ایالاتی مانند اورگان و وایومینگ هنوز از تجهیزات تولید شده توسط هواوی استفاده می‌کنند و تحریم تجاری وزارت بازرگانی آمریکا ممکن است باعث شود ارائه خدمات یاد شده به مردم ناممکن شود.

بعید به نظر می‌رسد این دستور موقت به کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین منجر شود و هدف از این کار خرید زمان برای خداحافظی شرکت‌های آمریکایی با سخت افزارهای تولیدی هواوی و نیز کاهش خسارات اقتصادی وارده به آمریکایی هاست.

البته این امر نشان می‌دهد آمریکا به سادگی نمی‌تواند استفاده از تولیدات هواوی را کنار بگذارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1005743

وب گردی

وب گردی