رونمایی از فضای کار اشتراکی کارمانا در مجتمع فناور دانشگاه الزهرا(س)

امروز سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه 98 مقارن با روز میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) از فضای کار اشتراکی کارمانا در مجتمع فناور دانشگاه الزهرا(س) رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه 98 مقارن با روز میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) از فضای کار اشتراکی کارمانا در مجتمع فناور دانشگاه الزهرا(س) رونمایی شد.

این رونمایی با حضور علی رحمانی، معاون اداری و مالی دانشگاه الزهرا، لعبت درخشانی، رئیس روابط عمومی دانشگاه الزهرا، فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، رضا زرنوخی، مدیر عامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، علیرضا کنعانی و امین سهل‌البیع مدیرعاملین شرکت سرمایه گذاری آتی نگر سپهر ایرانیان، حمید رضا هنرکار، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری رایان ونچرز، دیگر مدیران و رئسای دفاتر و صندوق‌های نوآوری، مدیران، دبیران و سرمایه گذاران پروژه های کارآفرینی و استارت آپ های مطرح و موفق و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران و علاقمندان به این حوزه در طبقه 12 مجتمع فناور دانشگاه الزهرا انجام شد.

استارت‌آپ ها می توانند در رشد اقتصادی کشور موثر باشند
در این مراسم ابتدا حمیدرضا هنرکار ضمن اظهار خوشحالی از حضور میهمانان به معرفی کارمانا و بیان اهداف و امکانات فضای کار اشتراکی کارمانا پرداخت و گفت: در راستای تحقق اهداف کارآفرینی و رشد اکوسیستم استارتاپی کشور، کارمانا در مجتمع فناور دانشگاه الزهرا محیطی آرام، خلاق و انرژی بخش فراهم کرده تا افرادی با ایده های کسب و کار یا استارتاپ ها در بدو تاسیس به آن مراجعه کنند و تیم ها بتوانند تنها روی محصول خلاقانه خود تمرکز کنند و با رشد استارتاپ های خود بتوانند در جهت توسعه اقتصادی خدمتی به کشور ارائه کرده و باشند.

هنرکار مواردی چون واقع شدن ساختمان در مرکز شهر، دسترسی فوق العاده آسان، چشم انداز زیبای پارک لاله و خیابان اطراف آن، ساعات طولانی کار (از 8 صبح الی 10 شب)، امنیت بالا را به عنوان امکانات ویژه کارمانا واقع در ساختمان مجتمع فناور دانشگاه الزهرا برشمرد و امکانات دیگری چون ارائه خدمات مشاوره‌ای، برگزاری کارگاه ها ودوره های آموزشی منظم و مورد نیاز، دسترسی به اینترنت پرسرعت، وجود اتاق های کنفرانس، جلسه و دفاتر کاری شاد، وجود کد پستی اختصاصی برای هر اتاق را نیز برشمرد.

وی ضمن دعوت از جوانان فعال و دارای ایده کسب و کار و استارتاپ خلاق از دانشگاه الزهرا به‌خاطر حمایت های خوب و و همه جانبه سپاسگزاری کرده و خاطر نشان کرد که کارمانا بخش خاصی را برای استفاده خاص دانشجویان دانشگاه الزهرا در نظر گرفته است و همچنین خدمات مشاوره ای و بسیاری از کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای دانشجویان دانشگاه الزهرا رایگان است.

مهمترین دستاورد مجتمع‌های فناور و فضاهای کاراشتراکی مانند کارمانا هم‌افزایی است

رحمانی معاون اداری و مالی دانشگاه الزهرا سخنران بعدی این مراسم بود. وی نیز ضمن اظهار خوشحالی برای این اقدام خوب، از دست‌اندرکاران فعال و جوان کارمانا تقدیر کرد و گفت: امیدواریم دانشگاه الزهرا با همکاری ریاست جمهوری در این مجتمع بتواند برای ایجاد اشتغال جوانان و کارآفرینی دانشجویان گام‌های خوب و موثری بردارد.

معاون اداری و مالی دانشگاه الزهرا هم‌افزایی را مهمترین دستاورد مجتمع های فناور و فضاهای کاراشتراکی مانند کارمانا برشمرد و بیان داشت: در این مراکز گروه‌های استارتاپی با انجام کارهای گروهی با ایده ها و نظرات دیگران آشنا می شوند. کار مشترک سبب تبادل تجربیات و در نتیجه هم‌افزایی می‌شود که بسیار ارزشمند است.

رحمانی با بیان برخی از توانمندی های اعضای هیئت علمی و دانشجویان و امکانات موجود در دانشگاه الزهرا این دانشگاه را حامی استارتاپ‌ها معرفی کرد. همچنین وی با معرفی مرکز رشد، نوآوری و شکوفایی دانشگاه، حمایت از تیم های استارتاپی دانشجویی و ایجاد فضای مساعد برای تحول آفرینی آنها و کمک به تیم های استارتاپی در جذب سرمایه‌گذار و حمایت از رویدادهای اینچنینی را از اهداف مهم آن مرکز برشمرد که علاوه بر مجتمع فناور دانشگاه در خیابان 16 آذر در داخل دانشگاه نیز اهدافی همسو دارد و متولی برگزاری کارگاه ها و کلاس‌های بسیاری در جهت توانمندسازی و ترغیب و تشویق تیم های دانشجویی استارتاپی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه الزهرا با سازمان بورس، دانشگاه الزهرا را در خصوص ایجاد شرایط و زمینه های متفاوت برای اشتغال و کارآفرینی بسیار مصر و کوشا معرفی کرد.

انعقاد اولین قرارداد کارمانا

همزمان با رونمایی از فضای کار اشتراکی کارمانا در مجتمع فناور دانشگاه الزهرا، اولین قرارداد کارمانا با استارتاپ دیالوگ نیز بسته شد. اسدی از مدیران استارتاپ مذکور را معرفی کرد و گفت: کامنت‌ماینر، ایده کوچکی بود که با تلاش جمعی با جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز، قدم به قدم راه خویش را در پیش گرفت و روز به روز توسعه بیشتری پیدا کرد. شهریورماه سال ۹۵، اولین روزهایی که کامنت‌ماینر متولد شده بود، محصول به شکل یک مجموعه از وب‌سرویس‌های هوشمند پردازش متن تصویر می‌شد که به کسب‌وکارهای آنلاینی که با محتوای متنی کاربران روبرو هستند، ارائه شود. امروز کامنت‌ماینر با تغییر محصول، تبدیل به یک اپراتور مجازی هوشمند به نام «دیالوگ» شده که بهبود مکانیزم ارتباط کسب‌وکارها و مشتریانشان را هدف قرار داده است.

نشست خبری با حضور خبرنگاران

بعد از انعقاد قرار داد همکاری نشست خبری با حضور علی رحمانی، معاون اداری و مالی دانشگاه الزهرا، رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، امین سهل‌البیع مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتی نگر سپهر ایرانیان و حمید رضا هنرکار، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری رایان ونچرز آغاز شد. خبرنگاران حاضر در مراسم سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ‌هایی از سوی افراد مذکور در پنل خبری ارائه شد.

در انتها بخش‌ها، امکانات و سالن‌های کارمانا واقع در طبقه نهم مجتمع فناور دانشگاه الزهرا افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006005

وب گردی

وب گردی