درمان اعتیاد نوجوانان زیر ۱۸ سال با وزارت بهداشت است

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: درمان اعتیاد نوجوانان زیر ۱۸ سال برعهده وزارت بهداشت است، زیرا درمان این دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر تخصصی است و نیاز به درمان‌های خاص و حتی بستری در بیمارستان نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکترمجید رضازاده در خصوص اقدامات این سازمان برای پیشگیری از اعتیاد در کودکان و نوجوانان اظهار کرد: درمان اعتیاد نوجوانان زیر ۱۸ سال برعهده وزارت بهداشت است، زیرا درمان این دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر تخصصی است و نیاز به درمان‌های خاص و حتی بستری در بیمارستان نیاز دارد.

رضازاده گفت: در صورتی که نوجوانان درگیر اعتیاد خانواده‌ای نباشد؛ مداخلات روانی و اجتماعی آن‌ها بر عهده سازمان بهزیستی است که در این صورت این گروه از کودکان تحت عنوان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در خصوص اقدامات بهزیستی در خصوص سایر مصرف کنندگان مواد مخدر بیان کرد: در حال حاضر مجوز مراکز ۱۶ از سوی سازمان بهزیستی کشور صادر می‌شود.

وی افزود: مراکز ماده ۱۶ مراکزی هستند که افراد معتاد خودشان به صورت داوطلبانه برای ترک اعتیاد به انجا مراجعه می‌کنند و بیشتر این مراکز توسط سازمان‌های مردم نهاد و NGO‌ها مدیریت می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور ادامه داد: سازمان بهزیستی قصد دارد از مراکز ماده ۱۶ را به دیگر دستگاه‌ها واگذار و تمرکز فعالیت‌های خود را بر روی مراکز ماده ۱۵ منعطف کند.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

کد خبر: 1006338

وب گردی

وب گردی