انتقاد از نبود توازن در تخصیص ارز برای تولید تجهیزات پزشکی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، از عدم توازن در تخصیص ارز برای تولید تجهیزات پزشکی در کشور، انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید روحی در حاشیه نشست فصلی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، از کم لطفی دولت به بخش خصوصی انتقاد کرد و افزود: تولید کنندگان داخلی توان تأمین بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کشور را دارند، اما سال گذشته فقط ۴۵ میلیون دلار ارز به تولید کنندگان اختصاص دادند. در حالی که برای ۳۰ درصد واردات تجهیزات پزشکی، بیش از یک میلیارد دلار ارز اختصاص داده شده است.

وی با عنوان این مطلب که ما مخالف واردات محصولات با کیفیت نیستیم، ادامه داد: ما معتقدیم که باید از ظرفیت بخش خصوصی در تولید تجهیزات پزشکی، بیش از وضعیت فعلی استفاده شود.

روحی با تاکید بر ارتقای تولید تجهیزات پزشکی برای صادرات، گفت: صادرات به بقای شرکت‌های داخلی کمک می‌کند.

وی افزود: ما می‌گوئیم اگر ارز می‌دهند اعم از دولتی و نیمایی، این ارز به محصولات با کیفیت داده شود.

سال گذشته فقط ۴۵ میلیون دلار ارز به تولید کنندگان اختصاص دادند. در حالی که برای ۳۰ درصد واردات تجهیزات پزشکی، بیش از یک میلیارد دلار ارز اختصاص داده شده است



روحی گفت: اگر تولید کنندگان داخلی حمایت شوند، ما می‌توانیم نیاز مراکز درمانی کشور را تأمین کنیم، به شرطی که توازن در تخصیص ارز و حمایت‌های دولتی برقرار شود.

وی ضمن توصیه به دولت برای عدم دخالت در قیمت گذاری محصولات، تاکید کرد: باید اجازه دهیم بازار رقابتی ایجاد شود تا تولید کنندگان با فراغ بال، در مسیر تولید محصولات با کیفیت تلاش کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، بر ضرورت تأمین مواد اولیه برای تولید از طریق ایجاد کریدور آزاد تاکید کرد و گفت: مشکل ما این است که دولت در تصمیم گیری ها، بخش خصوصی را دخالت نمی‌دهد.

گفتنی است؛ بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث از تاریخ 19 الی 22 خرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006777

وب گردی

وب گردی