پنتاگون با عدم استفاده از موشک مسکو ضرر می کند

یکی از منابع خبری روسیه اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از موشک‌های روسیه از سوی پنتاگون، باعث محروم شدن شرکت‌های آمریکایی خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از یک منبع وابسته به سازمان فضایی روسیه اعلام کرد که تلاش آمریکا برای ممنوعیت استفاده از موشک‌های روسیه بیشتر به ضرر پنتاگون است.

این خبرگزاری افزود که این اقدام باعث محروم کردن تولیدکنندگان آمریکایی از فرصت کار با صنعت موشکی و فضایی روسیه است و نمی‌تواند روسیه را از امکان استفاده از بازار بین‌المللی محدود کند.

وی معتقد است که پنتاگون می‌خواهد آنچه که طی سال‌های گذشته در روابط روسیه و آمریکا در زمینه فضا ایجاد شده و توسعه یافته است را نابود کند.

کارشناسان می‌گویند تصمیم پنتاگون در مورد عدم استفاده شرکت‌های آمریکایی از موشک‌های روسی برای پرتاب محموله‌های مختلف می‌تواند بر روی همکاری‌های بین‌المللی در سازماندهی پرتاب‌های منظم سفینه و ماهواره‌های مختلف برای بهره‌برداری‌های تجاری تأثیر منفی داشته باشد.

در حال حاضر، روسیه سالانه تعداد زیادی محموله کشورهای دیگر را با موشک‌های خود به فضا می‌فرستد و سهم مهمی از بازار جهانی فضایی را در اختیار دارد. برخی شرکت‌های آمریکایی نیز در ردیف مشتریان «روسکاسموس» به شمار می‌روند. قیمت‌های پایین تجهیزات فضایی و پرتاب‌های روسیه از جمله مواردی هستند که در رقابت‌های بین‌المللی باعث موفقیت روسکاسموس در جلب مشتریان بیشتر شده است.

انتهای پیام

کد خبر: 1006925

وب گردی

وب گردی