تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی، وظیفه اصلی دانشگاه‌ها در دیدگاه امام خمینی‌ (ره) است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آن چیزی که حضرت امام (ره) از دانشگاه‌ها انتظار داشتند، تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی است.

محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) مبنی بر انسان ساز بودن دانشگاه ها و تاثیر آن بر شکل گیری تمدن اسلامی گفت: آن چیزی که حضرت امام(ره) از دانشگاه ها انتظار داشتند، تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حرکت تمامی مجموعه ها، ارگان ها و بخش های یک جامعه از فعالیت های دانشگاهی نشات می گیرد، اگر خروجی دانشگاه ها انقلابی باشد، ورودی سازمان ها و مجموعه ها نیز انقلابی خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: پس از انقلاب، تحولات اسلامی در دانشگاه ها ایجاد شد و از مدل غربی آن فاصله گرفت؛ اما متاسفانه برخی از دانشگاه های کشور در این زمینه موفق نبوده اند. اما طی دو سال گذشته و از زمان مدیریت جدید، تحولاتی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است که یکی از دغدغه های اصلی آن تربیت انسان و دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز به دنبال آن است که تمامی زیر ساخت های لازم را فراهم کند تا بتواند انتظارات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از دانشگاه را محقق کند.

وی با اشاره به چشم انداز دانشگاه های کشور در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در برهه ای برخی از دانشگاه ها مانند علامه طباطبایی در دولت نهم و دهم، توانستند دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی جذب و تربیت کنند. دانشگاه آزاد اسلامی امروز به دنبال آن است که دانشجویانی در تراز انقلاب با رویکردهای اسلامی تربیت کند. اگر با همین نگاه پیش برویم قطع به یقین خروجی های دانشگاهی کشور در چند سال آینده بسیار مثبت خواهد بود.

هاشمی با اشاره به نقش بسیج اساتید در تربیت نیروی انقلابی در دانشگاه ها اذعان داشت: نقطه ثقل تحولات در دانشگاه ها استادان هستند و رفتارهای انقلابی استادان می تواند به دانشجویان منتقل شود و در تربیت آن ها تاثیر گذار باشد. بدون تردید، اثر گذاری که استادان انقلابی می توانند بر دانشجویان داشته باشند هیچ کدام از مولفه های دیگر دانشگاه نمی توانند داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007099

وب گردی

وب گردی