کلانتری : شأن و کرامت دانشجویان باید در محیط‌های علمی و دانشگاهی حفظ شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شأن و کرامت دانشجویان باید در محیط‌های علمی و دانشگاهی حفظ شود و مدیران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مطالبات دانشجویان پاسخ دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، کمیسیون تخصصی معاونت فرهنگی و دانشجویی در دومین روز اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاهی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران کل این معاونت، صبح امروز در سالن همایش‌های کتابخاته دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر کلانتری در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه دارای ماهیت و هویت فرهنگی است، گفت: تولید، آموزش و ترویج علم از مؤلفه‌های مهم فرهنگی هستند و دانشگاه مولد فرهنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه رعایت کرامت دانشجو، اخلاق اسلامی، سرعت عمل در پاسخگویی و در دسترس بودن مدیران جنبه‌های دیگر کار فرهنگی است، اظهار داشت: باید شأن و کرامت دانشجویان در محیط‌های علمی و دانشگاهی حفظ شود و مدیران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مطالبات دانشجویان پاسخ دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توجه عملی به برگزاری نماز، عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی در وقت نماز، پخش صوت دلنشین و زیبای اذان در فضای دانشگاه، توجه نظافت و زیبایی نمازخانه‌ها و مساجد، افزایش جذابیت فضای نماز و... از دیگر جنبه‌های فرهنگی کار مدیران در دانشگاه است.

دکتر کلانتری، برگزاری منظم شورای فرهنگی با رویکرد بحث، اندیشه‌ورزی و گفت‌وگو روی مباحث سیاست‌های کلان فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این شوراها باید مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه و دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تصمیم‌های سازنده و کاربری اتخاذ شود. کارگروه آراستگی و شئونات رفتاری و فرهنگی باید به طور منظم و مستمر در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای متمرکز معرفتی و فرهنگی، استفاده از شخصیت‌های ارزشی و انقلابی برای سخنرانی در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف، توجه جدی به کانون‌های قرآن و عترت و محور قرار دادن نماز و مسجد از دیگر اولویت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

کد خبر: 1008051

وب گردی

وب گردی