اجرای موفق طرح پابند الکترونیک زندانیان/ نصب ۴۶ پابند به پای زندانیان واجد شرایط

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: استفاده از پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس در استان زنجان در حال اجراست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی گفت: استفاده از پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس در استان در حال اجراست. دادگاه در صورت لزوم می‌تواند محکوم را در تعقیب مراقبتی قرار دهد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون استفاده از پابند الکترونیکی و با هدف کاهش جمعیت کیفری استان زنجان تاکنون از ۴۶ پابند به پای زندانیان واجد شرایط نصب شده است گفت: پابند الکترونیکی طرحی که زندانیان در خارج از محیط زندان تحت کنترل باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه حبس زدایی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است افزود: در استان زنجان برای محکومین تحت نظارت شامل ۳۴ نفر پابند نصب شده است که از این حیث استان رتبه اول را دارد و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

وی در تشریح فواید استفاده از طرح پابند‌های الکترونیکی گفت: با نصب پابند بر پای زندانیان، آن‌ها می‌تواند زندگی عادی کنند و همچنین این طرح قابلیت نصب بر پای افراد تحت قرار را دارد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: از ویژگی‌های اجرای این طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه جویی در هزینه می‌باشد و این طرح با یک کار کارشناسی شده در حال اجراست.

نیارکی با بیان اینکه به فردی که پابند نصب شده فقط در محدوده‌ای می‌تواند تردد کند که قاضی تعیین کرده است گفت: اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008499

وب گردی

وب گردی