مسیر دانشگاه فرشچیان برای احیای نظام استاد شاگردی دشوار است

معاون پژوهشی فرهنگستان هنر گفت: دانشگاه استاد فرشچیان برای احیای نظام استاد شاگردی در راه سختی قرار گرفته است اما رسیدن به این هدف غیرممکن نیست باعزمی که در مسئولان این دانشگاه مشاهده شده به نظر می رسد در نظام آموزشی هنری کشور نظام استاد شاگردی جای پای ثابتی خواهد داشت.

علی تقوی معاون پژوهشی فرهنگستان هنر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احیاء نظام استاد شاگردی در دانشگاه استاد فرشچیان گفت: دانشگاه استاد فرشچیان برای احیای نظام استاد شاگردی در راه سختی قرار گرفته است اما رسیدن به این هدف غیرممکن نیست باعزمی که در مسئولان این دانشگاه مشاهده شده به نظر می رسد در نظام آموزشی هنری کشور نظام استاد شاگردی جای پای ثابتی خواهد داشت.

وی افزود: دانشگاه استاد فرشچیان این قابلیت را دارد که در آینده دانشگاه های دیگر را هم به سمت خود دعوت کند تا نظام استاد شاگردی در نظام آموزشی کشور احیا شود.

تقوی ادامه داد: طرح اولیه شکل گیری دانشگاه استاد فرشچیان ابتدا در فرهنگستان هنر مطرح شد و خوشبختانه این دانشگاه تاسیس شد. فرهنگستان هم همواره حامی همه دانشگاه های هنر از جمله دانشگاه استاد فرشچیان است.

معاون پژوهشی فرهنگستان هنر با در مورد اینکه آیا وزارت علوم اهمیتی به برخی رشته های هنر در شاخه سنتی نمی دهد، اظهار کرد: قطعا رشته هایی برای وزارت علوم اهمیت دارد اما باید روی اولویت بندی هایی که صورت می گیرد تجدید نظر شود. دغدغه های استادان شنیدنی است و با اندک تغییرات در دروس و نحوه ارائه دروس مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: امروزه جای خالی نظام استاد شاگردی در میان هنرهای سنتی به چشم می خورد و تلاش می کنیم تا با استفاده از استادان با تجربه تغییر و تحولات ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008737

وب گردی

وب گردی