عضو هیأت علمی واحد اردبیل از رساله‌ پسادکتری خود دفاع کرد

مسعود ایمانزاده بعنوان نخستین استاد تربیت بدنی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد استان اردبیل از رساله‌ی پسادکتری خود با درجه عالی دفاع کرد.

مسعود ایمانزاده استادیار مدیریت ورزشی واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اظهار کرد: جلسه‌ی دفاع از رساله با عنوان «بررسی و ارائه مدل توسعه گردشگری ورزشی ماجراجویانه در استان اردبیل» در دانشگاه محقق اردبیلی و با حضور پروفسور مهرداد محرم زاده (استاد میزبان) و هیأت داوران برگزار شد.

ایمانزاده ادامه داد: هدف از پژوهش حاضر اکتشاف یک سازه‌ی نظری و ارائه‌ی نظریه‌ی جامع در خصوص راهکارهای توسعه‌ی گردشگری ورزشی ماجراجویانه در استان اردبیل بود.

وی توضیح داد: بدون‌تردید یکی از بخش‌های مهم در توسعه‌ی اقتصادی استان اردبیل صنعت گردشگری است و این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و نیز دسترسی به زیست‌بوم‌های متنوع، بی‌شک یکی از پرظرفیت‌ترین مناطق گردشگری و گردشگری ورزشی ایران و منطقه‌ی خاورمیانه است.

ایمانزاده افزود: به دلیل داشتن شرایط ویژه‌ی جغرافیایی و آب و هوایی و با وجود منابع طبیعی متعدد و متنوع همچون جنگل، رودخانه، دریاچه‌ها، تالاب‌ها، حیات وحش، آب‌های گرم، مراتع ییلاقی و همچنین وجود کوه‌های بلند، این استان توانایی پذیرایی از خیل عظیم گردشگران ماجراجو مانند کوهنوردان، شکارچیان، دوچرخه‌سواران، قایقرانان و علاقه‌مندان به ورزش مفرح اسکی را دارا است.

وی با یادآوری استعدادهای فراوان طبیعی و ورزشی در استان گفت: وجود منابع عظیم گردشگری و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری استان در طی سالیان متمادی مغفول مانده و چنان‌که شایسته است نتوانسته جایگاه مناسبی در گردشگری ورزشی ماجراجویانه پیدا کند.

ایمانزاده شرایط کنونی جامعه و بحران بیکاری در کشور را تهدید دانست و افزود: این استان هنوز نتوانسته از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌ی گردشگری ماجراجویانه در اشتغال و درآمدزایی استفاده کند.

وی نتایج این پژوهش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این پژوهش راهکارهای مناسبی را برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پیش‌روی قرار داده و با اجرای آن می‌توان سرعت توسعه‌ گردشگری ماجراجویانه را در استان اردبیل افزایش داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009395

وب گردی

وب گردی