دو سوم مرگ و میرها نتیجه سبک زندگی غلط قرن حاضر

رئیس هفتمین سمپوزیوم ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار گفت: دو سوم مرگ و میرها و بیماری های غیر واگیر، ناشی از سبک زندگی غلط است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، عبدالرحمان رستمیان، رئیس هفتمین سمپوزیوم ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار، گفت: بیشترین بار بیماری های غیر واگیر ناشی از سبک زندگی غلط است. از همین رو به دنبال اجرای برنامه هایی برای ارتقای سلامت جامعه و مردم هستیم.

وی با اشاره به شاخص های ارتقای سلامت، گفت: بررسی ها و مطالعات نشان داده است که بیش از ۵۰ درصد مردم، تحرک و فعالیت فیزیکی لازم را ندارند.

رستمیان ادامه داد: همین عدم تحرک، باعث شده سندروم متابولیک در جامعه خیلی شایع شود و می بینیم که اسید اوریک خون افراد بالا رفته است.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشور، گفت: متاسفانه این آمار در تهران بالاتر از میانگین کشوری است. به طوری که این عدد در تهران ۷۹ درصد و در کشور ۷۵ درصد است.

رستمیان بر اهمیت شناسایی شاخص های استانی برای شناخت ضعف ها در مسیر ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: متاسفانه سرانه مصرف لبنیات در کشور به شدت پایین آمده است.

وی به افزایش مصرف مواد دخانی در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف قلیان در افراد بالای ۱۵ سال تهران به بالای ۱۷.۵ درصد رسیده است که این موضوع خیلی نگران کننده است.

هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار در روز دوم مردادماه همزمان با روز جهانی خودمراقبتی در تالار امام، بیمارستان امام خمینی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020536

وب گردی

وب گردی