حمایت از محققان و پژوهشگران در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با هدف کاربردی کردن و تبدیل علم به ثروت ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگونی به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد علوم و تحقیقات، مجید سروری سرپرست مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات گفت: وظیفه اصلی این مرکز هدایت دانشجویان به سمت نوآوری، ایده‌پردازی و کارآفرینی است.

وی افزود: در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم هستیم، دانشگاهی که در آن آموزش‌های تخصصی و فناوری‌های تولید شده به سوی کارآفرینی، خلق ارزش، ثروت آفرینی و اشتغال زائی گام بردارد. حاصل این امر علاوه بر کاربردی کردن علوم، ایجاد توانایی راه‌اندازی کسب و کار مناسب و بهینه برای دانشجو است.

سروری ادامه داد: دانشجویان با حضور در مرکز رشد و نوآوری در مرحله نخست به عنوان هسته فناور در قالب تیم‌های دانشجویی فکر و ایده خامی را که دارند، پرورش می‌دهند، پس از آن که ایده‌های هسته‌های فناور به مرحله توجیه پذیری رسید و قابلیت تبدیل شدن به کسب و کار پایدار و ثبت شرکت را پیدا کرد، این هسته فناور به واحد فناور تبدیل خواهد شد، واحدهای فناور می‌توانند 3 تا 5 سال در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات مستقر بوده و از امکانات و تجهیزات مرکز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات خدمات متنوع و گوناگونی نظیر حمایت‌های مالی، مشاوره‌های تخصصی، اختصاص فضای برگزاری کنفرانس و همایش، معرفی محصول، برگزاری رویدادها و استارتاپ‌ها، امکان ارتباط گیری با صاحبان صنایع و ... ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با اشاره به ارائه مشاوره و آموزش‌های نرم در این مرکز، تصریح کرد: آموزش‌های نرم شامل آموزش‌های تخصصی در زمینه‌هایی نظیر چگونگی راه‌اندازی کسب و کار، نحوه ارتباط‌گیری، فعالیت تیمی، بازاریابی، تولید محصول متناسب با تقاضا، تبلیغات و ... است که به زودی در این مرکز به دانشجویان ارائه خواهد شد.

وی افزود: برگزاری رویدادها و استارتاپ‌ها نظیر رویداد «دیدار ایده‌ها»، بازدید، همایش‌ها، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی برای ارتباط‌گیری دانشجویان با سایر دانشجویان و استادان جهت بهره‌مندی از سایر تخصص‌ها، ارائه محصولات تولید شده به صاحبان صنایع و بازاریابی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات است.

سروری ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش توسط این مرکز، معرفی مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات به دانشجویان و یافتن ایده‌های آنان است. همایش‌ها در دانشکده‌های مختلف با حضور استادان، دانشجویان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد. در واقع به جای آنکه منتظر حضور دانشجویان در مرکز رشد باشیم با برگزاری همایش، آنان را به ایده پردازی و فعالیت در مرکز رشد و نوآوری تشویق خواهیم کرد.

سروری خاطرنشان کرد: جذب همکار و کارآموز از میان دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، توسط شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و نوآوری از دیگر برنامه‌های در درست اقدام این مرکز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021380

وب گردی

وب گردی