زنان شاغل دیرتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند

دانشمندان در کنفرانس انجمن بین المللی آلزایمر (AAIC) سال 2019 اعلام کردند: زنانی که در سنین پایین شاغل می‌شوند خطر ابتلا به آلزایمر در آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، الیزابت رز مایده، استادیار اپیدمیولوژی دانشگاه کالیفرنیا از دانشکده بهداشت عمومی لس‌آنجلس تحقیقی در بین 6386 زن آمریکایی متولد بین سال‌های 1935 تا 1956 در این زمینه انجام داد.

محققان دریافتند زنانی که مشغول به کار هستند در مقایسه با زنان خانه‌دار بدون فعالیت کمتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند. علت این مورد میزان افت حافظه در میان زنانی است که هیچ فعالیتی ندارند.

محققان گفتند: فواید شاغل بودن، تحرک ذهنی، مزایای مالی و ارتباطات اجتماعی است که هر کدام می‌توانند بر روند ابتلا به آلزایمر تاثیر داشته باشد.طبق گزارش آمار انجمن بین المللی آلزایمر سال 2019، دو سوم افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در ایالات متحده، زنان هستند. علت این موضوع نیز طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان اعلام شده است.

محققان دریافتند زنانی که مشغول به کار هستند در مقایسه با زنان خانه‌دار بدون فعالیت کمتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند. علت این مورد میزان افت حافظه در میان زنانی است که هیچ فعالیتی ندارند



ماریا سی کاریلو، مدیر ارشد علمی انجمن آلزایمر گفت: تحقیقات امروز در این انجمن ما را به شناسایی دلایل زیست‌شناختی و اجتماعی خاص در روند ابتلا به آلزایمر در مردان و زنان نزدیک‌تر می‌کند.

محققان دانشگاه میامی با بررسی ژن‌های خاص حدود 30 هزار نفر دریافتند 11 ژن متفاوت در ابتلا به آلزایمر بین زنان و مردان دخیل هستند.

بریان کوکنل، اپیدمیولوژیست ژنتیکی در دانشگاه میامی گفت: ژنتیک ممکن است باعث تفاوت در خطر ابتلا و پیشرفت بیماری آلزایمر بین مردان و زنان شود. البته در این زمینه نیازمند تحقیقات بیشتر هستیم.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1021722

وب گردی

وب گردی