ساخت نسخه کپی ماه‌نورد آپولو11/ برنامه ناسا برای بازگشت به کره ماه اعلام شد

۵۰ سال از فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه و حرکت ماه‌نورد آن بر روی سطح تنها قمر زمین می‌گذرد و اکنون یک شرکت تجاری نمونه‌ای مشابه از این ماه‌نورد را که قابلیت عملیاتی دارد، تولید کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بعد از گذشت ۵۰ سال از فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه و حرکت ماه‌نورد آن بر روی سطح تنها قمر زمین، یک شرکت تجاری نمونه‌ای مشابه از این ماه‌نورد را که قابلیت عملیاتی دارد، تولید کرده است. شرکت پولاریس با همکاری مرکز موشک و فضای آمریکا، در ایالت آلابامای این کشور طرح مذکور را اجرا کرده است. این ماه‌نورد هم دارای چهار چرخ، ترمز و سیستم شتاب دهنده خاصی است و بخش عمده آن با فایبرگلس ساخته شده است.

برای اینکه تولید این مدل کاملاً مشابه با نسخه اصلی باشد فضانوردانی از ناسا با شرکت پولاریس همکاری داشته‌اند. تمامی قطعات مکانیکی این ماه‌نورد با دقت زیاد از روی مدل اصلی آن کپی‌برداری شده است. حتی تلاش شده تا حد امکان طراحی قسمت‌های مختلف ماه‌نورد مذکور با همکاری شرکت‌هایی صورت بگیرد که در ساخت مدل ۵۰ سال قبل آن همکاری داشته‌اند.

قرار است این ماه‌نورد، روزها و هفته‌های آینده در نقاط مختلف آمریکا در معرض دید عموم قرار بگیرد. همزمان با پنجاهمین سالگرد فرود آپولو ۱۱ بر روی کره ماه، ناسا از برنامه‌های خود برای بازگشت به تنها قمر زمین و اقامت درازمدت در سطح ماه و نیز سفر به مریخ تا یک دهه آینده خبر داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021895

وب گردی

وب گردی