کلیات طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران غیرجاری بانکی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران غیرجاری شبکه بانکی کشور را تصویب کردند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۵۹ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه، کلیات طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران غیرجاری شبکه بانکی کشور را به تصویب رساندند.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جریان بررسی این طرح، اظهار داشت: بانک ها به دلیل تحریم ها و حجم نقدینگی دارای مشکلات جدی هستند و نباید مشکلات آنان را تشدید کنیم.

وی افزود: ما در کمیسیون اقتصادی درباره طرح مذکور به تفاهم رسیدیم و روز گذشته این طرح در دولت هم مطرح شد و دولت هم با آن موافق است.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه با تصویب این قانون مشکل خیل عظیم بانک ها و بنگاهها حل می شود، تصریح کرد: برای حل مشکل بدهکاران غیر جاری شبکه بانکی، در دو بخش حقوقی و حقیقی، مبالغی در نظر گرفته شده است که برای اشخاص حقوقی، دو میلیارد تومان و برای اشخاص حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان است که از طریق این ۵۰۰ میلیون تومان مشکل ۲۹ میلیون بدهکار بانکی حل می شود و آنان از مزایای این قانون منتفع می شوند و هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد.

همتی خاطرنشان کرد: امسال، سال رونق تولید است و نظر بانک مرکزی این است که با تعیین تکلیف بدهی بدهکاران منابع آن را به سمت تولید و تحقق شعار سال هدایت کنیم.

کد خبر: 1021913

وب گردی

وب گردی