قربانی: تشکل‌های دانشجویی برای رکود علمی برنامه داشته باشند

دبیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی باید تشکل‌های دانشجویی در راه پویایی فضای علمی دانشگاه‌ها گام بردارند، مطرح کرد: تشکل‌ها برای رکود علمی باید برنامه داشته باشند و برای این مسأله چاره‌ای بیندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همدان، محمد قربانی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در اختتامیه دوره آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه امروز در جنگ فراگیر اقتصادی، علمی، نظامی و فرهنگی هستیم، اظهار کرد: بسیاری از دانشمندان مورد توجه استکبار هستند و اگر کسی فکر کند که جنگ نیست، در اشتباه است.

وی افزود: در شرایط فعلی آرایش ما باید جنگی شود، برخی ستون پنجم دشمن هستند و امروز باید بدانیم چه کار باید انجام دهیم؛ چراکه استادان تنها خط را نشان می‌دهند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشجو باید بداند که چه اتفاقی در دانشگاه رخ می‌دهد، ادامه داد: هیچ بهانه‌ای برای شانه خالی کردن وجود ندارد.

قربانی با بیان اینکه دانشجو پس از پایش محیط باید بتواند داده‌ها را تحلیل کند، خاطرنشان کرد: به لحاظ تشکیلاتی فاعلان باید بتوانند تحلیل‌های لازم را ارائه دهند و برای مشکلات راهکار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با مساجد انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، تصریح کرد: در صورتی‌ که مساجد را کنار بگذاریم، جایگزینی برای آن نداریم و باید همه ما را به عنوان بچه مسجدی و هیأتی بشناسند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید تشکل‌های دانشجویی در راه پویایی فضای علمی دانشگاه‌ها گام بردارند، مطرح کرد: تشکل‌ها برای رکود علمی باید برنامه داشته باشند و برای این مسأله چاره‌ای بیندیشند.

قربانی با بیان اینکه دانشجو دلیل و بهانه برای فریاد زدن کم ندارد، تأکید کرد: رژیم‌های کودک‌کش در منطقه زیاد است و جامعه دانشگاهی ایران در برابر این اتفاقات نباید سکوت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار کودک در یمن کشته شده‌اند و دانشجو باید با صدای بلند به این وضعیت اعتراض کند، ادامه داد: کشتار مردم سوریه و کشورهای دیگر مقابل چشمان ما هستند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یک هزارم ملت ایران برای دفاع از حرم رفتند، خاطرنشان کرد: سفارت انگلیس حاضر است هزینه‌های همه هیأت‌های مذهبی را به شرط سکولار بودن آن‌ها بدهد.

قربانی گفت: باید انسان مکتبی مانند شهید چمران تربیت کنیم که ناسای آمریکا را رها کرده و در لبنان از ناموس شیعه دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی گروهک‌های بسیاری در سراسر کشور ایجاد و مورد حمایت استکبار قرار گرفتند، اظهار کرد: وظیفه اصلی حمایت از انقلاب اسلامی بر عهده بسیجیان و دانشجویان است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دفاع از خط و آرمان صراط مستقیم شهدا و ولایت از راهبرد اصلی ما است، یادآور شد: تشکل‌ها نهضت کتابخوانی راه‌اندازی کنند که خواسته مقام معظم رهبری است.

قربانی با بیان اینکه کتاب نخوانده‌ها نمی‌توانند منویات مقام معظم رهبری را اجرا کنند، ادامه داد: در مرحله بعد مقام معظم رهبری بر تهذیب اخلاقی تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری مطالبه بعدی مقام معظم رهبری از دانشجویان است، تشریح کرد: دانشگاه محل تولید علم است و باید تولید علم به دست دانشجویان ولایی، انقلابی و مؤمن باشد و دانشجو باید بتواند مشکلات کشور را رفع کرده و به مهم‌ترین مسائل علمی و آموزشی بپردازد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021916

وب گردی

وب گردی