راهکارهای یافتن شغل با انتخاب درست دانشگاه

دانشجویان با امید به یافتن شغلی مناسب پا در عرصه علم‌آموزی می‌گذارند. در این مسیر پرپیچ و خم دانشگاه‌ها نقش بسزایی در امیدبخشی و هموار کردن مسیر کاریابی ایفا می کنند. در گزارش زیر برخی از نکات مورد نیاز افراد قبل از ثبت نام در دانشگاه‌ها مطرح شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یافتن شغل برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حداقل 56 درصد از این دانشجویان معتقدند دانشگاه ها باید دارای ویژگی هایی باشند تا فارغ التحصیلان بلافاصله بعد از اتمام دوره تحصیلات در صنعت مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

چشم‌انداز شغلی فعلی می تواند نوعی ناامیدی برای این دانشجویان باشد. کارگران جوان و ماهر در اقتصادهای پیشرفته احتمال بیکار بودن خود را نسبت به بقیه کارگران در سنین مختلف بیشتر می‌بینند برای مثال این مسئله در مورد کشور انگلیس صادق است.

گزارش موسسه سیاست اقتصادی نشان می‌دهد در ایالات متحده آمریکا، از هر 20 فارغ‌التحصیل جوان یک نفر بیکار است. این عدد از سال 2000 (که تنها 1نفر به ازای هر 25 تن بود) بسیار بیشتر است.

نرخ اشتغال کلی برای فارغ التحصیلان جوان در حال کاهش است و سهم افرادی که درحال وقت گذرانی بیهوده هستند بین سال‌های 1989 تا 2019 در حال افزایش است.

بنابراین یک انتخاب درست می تواند کاریابی یا بیکار بودن را بعد از فارغ‌التحصیلی یک فرد تضمین کند. در ادامه برای داشتن انتخابی درست برخی نکات را متذکر می شویم:

به دنبال داده‌های مهم باشید

هنگام تحقیق درمورد دانشگاه ها، به دنبال پاسخ این سوالات باشید: چه تعداد از فارغ التحصیلان مشغول به کار هستند؟ چه تعداد از آن ها در صنعت انتخابی خود فعالند؟ درآمد این افراد چه میزان است؟

اگرچه به دست آوردن اطلاعات در مورد این سوال ها می تواند کمک کننده باشد با وجود این همه دانشگاه‌ها آن ها را منتشر نمی کنند؛ اما این بدان معنا نیست که شما حق درخواست این اطلاعات را از دانشگاه نداشته باشید.

همه دوره‌های کالج برابر نیستند

بعضی از دانشگاه ها نسبت به دیگران نرخ اشتغال کمتری دارند. بر اساس تحلیل «Census Bureau data by HeyTutor» که یک مرکز آموزش خصوصی است، صنعت رسانه‌های جمعی بالاترین نرخ بیکاری را (7/8 درصد)داشته است. بعد از این صنعت به ترتیب هنرهای لیبرال (6.7 درصد)، انسان شناسی (6.6 درصد)، فلسفه (6.2 درصد) و خدمات ساختمانی (6.1 درصد) قرار دارد. داده‌های مورد تجزیه و تحلیل برای افراد بین 22 تا 27 سال بوده است. کمترین نرخ بیکاری در میان کسانی بود که در الهیات و مذهب (1.0 درصد)، فناوری پزشکی (1.0 درصد) و آموزش ابتدایی کودک (1.7 درصد) در حال فعالیت بودند.

گول لیست فارغ التحصیلان را نخورید

دانشگاه ها معمولا موارد موفقیت آمیز را به عنوان مدرک کیفیت نهاد خود اعلام می کنند. فارغ التحصیلانی که در موقعیت های خوبی قرار دارند به عنوان هدف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع آن ها به عنوان لینکی برای کاریابی آینده دانشجویان معرفی می شوند؛ اما طبق مطلب 2018 گالوپ از 5100 فارغ التحصیل، اکثریت قریب به اتفاق (69 درصد) آن ها دریافتند که شبکه های این چنینی نه مفید و نه غیرمفید هستند. 22٪ دیگر نیز این شبکه ها را بی مورد دانستند و فقط 9 درصد از فارغ التحصیلان اعلام کردند که این شبکه ها مفید هستند.

شاید فارغ التحصیلان 50 دانشگاه برتر بتوانند شبکه های فارغ التحصیلان خود را مفیدتر حس کنند؛ اما تفاوت‌ها در آن ها نیز نسبتا جزئی هستند.

فارغ‌التحصیلان واقعی را بررسی کنید

«UniAdvisor» که مانند «TripAdvisor» است به شما این اجازه را می دهد تا به بررسی فارغ التحصیلان بپردازید.

در این لیست چهار مورد دانشجویان بین المللی، رضایت دانشگاه، رضایت کشور و رضایت از اشتغال وجود دارد. با توجه به آخرین آمارها می توانید اطلاعاتی نظیر فاصله فارغ‌التحصیلی تا یافتن کار و متوسط درآمد فارغ‌التحصیلان را پیدا کنید.

UniAdvisor شامل اطلاعات دیگری مانند امکان مقایسه فرصت برابر شغلی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی و ارتباط تحصیل و دسترسی به دوره‌های کارآموزی نیز هست.

نتیجه‌گیری

بسیاری از مشکلات همراه با بیکاری می آیند. وقتی فردی منبع درآمدی نداشته باشد، طبیعی است که از لحاظ روحی و روانی با مشکل مواجه شود؛ این موضوع منجر به بروز نزاع در جامعه نیز خواهد شد. همانطور که مطرح شد دانشگاه ها با ایجاد بسترها می توانند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کنند. این مسیری است که به انتخاب درست دانشجو نیز بستگی دارد. آمار ارقام هایی مانند تعداد فارغ التحصیلان هر دانشگاه و وضع و حال کاری آنان بعد فراغت از تحصیل مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نوع و جنس همکاری هر دانشگاه با صنعت و بسترسازی برای آموزش های عملی در کنار تئوری نیز از مواردی است که باید زیر ذره بین قرار گیرد.

در واقع با به‌کارگیری راهکارهای ارائه شده و دقت در انتخاب دانشگاه قدم اصلی را برای تضمین آینده شغلی خود برداشته اید و می توانید با خیالی آسوده تر به تحصیل بپردازید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022944

وب گردی

وب گردی