ارزیابی بیرونی و اعتبار بخشی دوره پزشکی عمومی در دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود برگزار شد

بخشی از ارزیابی بیرونی و اعتبار بخشی دوره پزشکی عمومی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرودبا بررسی مستندات ارزیابی درونی دوره پزشکی عمومی و با مصاحبه با اعضای هیات علمی و اساتید حق التدریس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، عصر دیروز تیم ۱۰ نفره ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به‌منظور بررسی مستندات ارزیابی درونی دوره اعتباربخشی پزشکی عمومی بازدید کردند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در حاشیه این بازدید گفت: ارزیابی‌های فعلی که از مردادماه سال گذشته در کشور عملیاتی شده، طبق قوانین فدراسیون جهانی آموزش پزشکی(WFME) انجام می‌شود.

مجتبی واحدی اضافه کرد: فدراسیون جهانی آموزش پزشکی(WFME) سازمانی جهانی است که در ارتباط با مهارت‌آموزی پزشکان در تمام سطوح آموزش مقدماتی، آموزش تخصصی و آموزش مداوم فعالیت می‌کند. این فدراسیون یک سازمان غیردولتی و در ارتباط با سازمان بهداشت جهانی بوده و ارتباطاتی شبیه به یونسکو و دیگر نمایندگی‌های سازمان ملل دارد.

وی عنوان کرد: طبق قوانین و آیین‌نامه‌های WFME لازم است دانشکده‌های علوم پزشکی به صورت مداوم برای حفظ استانداردهای آموزشی به خودارزیابی بپردازند. پس از اینکه دانشکده‌ها خودارزیابی را انجام دادند، تیم ارزیاب از بیرون دانشکده یعنی از دانشگاه‌های دیگر علوم پزشکی خودارزیابی صورت گرفته را ارزیابی بیرونی و آن را اعتباربخشی می‌کند؛ به شرطی که دانشکده پزشکی مزبور حداقل استانداردها را داشته باشد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در توضیح موارد مطرح در اعتباربخشی اظهار کرد: اعتباربخشی به موارد مختلفی ارتباط دارد؛ از جمله داشتن نیروی انسانی، اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان توانمند و متخصص مرتبط، داشتن فضاهای آموزشی و دانشکده مستقل با شرایط استاندارد، تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، آزمایشگاهی و ... و آموزش که اصلی‌ترین پارامتر است و اینکه در آموزش چه مواردی از نظر ارزیابی و سنجش دانشجویان و بازخورد به دانشجویان صورت می‌گیرد.

واحدی مطرح کرد: مقرر شده پس از انجام ارزیابی‌های صورت گرفته فردا تیم ۱۰ نفره ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف سراسر کشور انتخاب شده‌اند از عرصه دانشکده علوم پزشکی یعنی بیمارستان خاتم‌الانبیاء بازدید کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023307

وب گردی

وب گردی