برگزاری اردوی" آب و آینه" برای زوج‌های جوان درعمارت کاظمی

اردوی آموزشی و تفریحی «آب و آینه» ویژه زوج‌های جوان 25 مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرهنگسرای ابن سینا و شهرداری منطقه 12، به منظور پاسداشت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اردوی آموزشی تفریحی «آب و آینه» ‌را از ساعت 8:30 تا 16 روز 25 مرداد در عمارت کاظمی برگزار می‌کنند.

این برنامه با محوریت تحکیم خانواده ویژه زوج‌های جوانی است کمتر از 10 سال از ازدواج آنها گذشته باشد؛ روانشناسی زوجین، بازدید از موزه عمارت کاظمی، خانه موزه مدرس، حمام نواب و خانه دبیرالملک به همراه ناهار و پذیرایی از بخش‌های مختلف این برنامه است.

عمارت کاظمی یا سرای کاظمی مساحتی حدود ۲۰۳۳ متر مربع دارد که شامل ۱۲۱۵ متر مربع عرصه و فضای باز و ۶۵۰ متر مربع عیان و زیر بناست؛ همچنین بنای فعلی دارای دو حیاط است؛ حیاط جنوبی در بخش بیرونی و حیاط شمالی در بخش اندرونی قرار گرفته است.

از آنجا که این بنا در اواخر دوران قاجار ساخته شد و در دوره پهلوی اول تکمیل شد، تمامی عناصر خانه‌های سنتی از جمله بیرونی، اندرونی، آب انبار، مطبخ و اصطبل را دارد.

این خانه در سال ۱۳۷۹ به شماره ثبت ۳۰۳۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و با عنوان«‌موزه تهران قدیم‌» شناخته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این اردو (با توجه به محدودیت ثبت نام) به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88366366 داخلی 122 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024056

وب گردی

وب گردی