سنسور درون‌چاهی مرکز رشد واحد یاسوج وارد بازار می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، با تأکید بر این‌که همکاری نکردن برخی از  مسئولان باعث کندی اجرای طرح‌های کلیدی می‌شود گفت: در صورت همکاری وزارت نفت به‌زودی سنسور درون‌چاهی این مرکز وارد بازار خواهد شد.

صمد نجاتیان رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بیان این‌که مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در سال ۹۵ راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر ۶ هسته فناور در این مرکز رشد مستقر است که دو مورد از هسته فناورها به واحد فناور ارتقا پیداکرده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، طراحی و ساخت سنسور درون‌چاهی نفت و گاز، سیستم‌های ناوبری قطار شهری مشهد و طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک را از جمله دستاوردهای این مرکز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نمونه اولیه سنسور درون‌چاهی در دانشگاه آزاد اسلامی ساخته‌ شده است. هم‌اکنون در حال پیگیری برای تجاری‌سازی این صنایع هستیم.

نجاتیان افزود: همچنین برای سیستم ناوبری قطار شهری مشهد یکی از واحدهای فناوری جهت ساخت، طراحی و مهندسی معکوس قراردادی را با یکی از شرکت‌ها منعقد کرده است.

وی با اشاره به مصوبه جدیدی که در جلسه بودجه با حضور دکتر طهرانچی مطرح‌شده است، تصریح کرد: ما بر اساس مصوبه جدید دو طرح بلوط محور و گاز محور را در دستور کار خود قراردادیم.

نجاتیان افزود: طرح بلوط محور در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل دارا بودن منابع خدادادی و پتانسیل زیاد در حوزه میوه‌های خودرو (طبیعی) انجام خواهد شد تا از این طریق درآمدزایی بیشتری برای استان در پی داشته باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه گچساران یکی از قطب‌های نفت و گاز کشور است؛ بنابراین برای اجرای طرح گاز‌محور یک تیم تحقیقاتی تشکیل‌شده و ظرف دو تا سه ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد.

نجاتیان تأکید کرد: در تلاش هستیم تمام واحدهای فناور را به سمت دانش‌بنیان هدایت کنیم تا جایی که برنامه‌های خوبی در سازمان مرکزی با مدیریت تیم جدید دانشگاه طراحی و تدوین‌شده است. امیدواریم با حمایت‌های اساسی بتوانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، با تأکید بر اینکه عدم همکاری برخی از وزارتخانه‌ها باعث کندی اجرای طرح‌های کلیدی می‌شود، گفت: در صورت همکاری وزارت نفت به‌ زودی سنسور درون‌‌چاهی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج وارد بازار خواهد شد.

وی شناسایی ظرفیت‌های صنایع مرتبط، همکاری علمی و عملی برای توسعه زیرساخت‌های داخلی با تأکید بر بومی‌سازی و تلاش برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را از مهم‌ترین اهداف مرکز رشد عنوان کرد.

نجاتیان خاطرنشان کرد: در صورت اعتماد صنعت به دانشگاه آزاد، این واحد دانشگاهی تا جایی که می‌تواند برای رفع مشکلات و موانع صنعت گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024196

وب گردی

وب گردی