راه‌اندازی ارز دیجیتال در بانک مرکزی چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد که در حال نزدیک شدن به راه‌اندازی برنامه ارز دیجیتال است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به گفته یک مقام ارشد، بانک مرکزی چین پس از پنج سال تحقیق و توسعه به راه‌اندازی ارز دیجیتال خود نزدیک شده است.

«Mu Changchun»، معاون مدیر بخش پرداخت‌های بانک خلق چین (PBOC)، اظهارات خود را در این مورد در China Finance 40 Forum ارائه داد.

PBOC در سال 2014 یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی احتمال راه‌اندازی ارز دیجیتال برای کاهش هزینه‌های گردش پول سنتی کاغذ و بهبود بهره‌وری از سیاست‌های پولی تشکیل داد. با این حال، وی به زمان دقیق انتشار این ارز دیجیتال اشاره نکرده است.

Changchun اظهار کرد که PBOC به مدیریت متمرکز ارز دیجیتال خود پایبند خواهد بود و از سیستم دو لایه برای صدور آن استفاده می‌کند. بدین معنی که این ارز ابتدا توسط بانک مرکزی به بانک‌های تجاری یا سایر موسسات مالی ارسال و از طریق آن‌ها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که ارز دیجیتال تنها به فناوری blockchain تکیه نخواهد کرد؛ زیرا فناوری فعلی blockchain قادر به کنترل حجم معاملات در چین نخواهد بود.

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند.

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024550

وب گردی

وب گردی