هشدار چین به آمریکا درباره فروش تسلیحات به تایوان

سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص فروش جنگنده‌های آمریکایی به تایوان هشدار داد و اعلام کرد که در صورت عدم توقف آمریکا در فروش تسلیحات، چین اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، منابع آگاه روز پنجشنبه گزارش داده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت غیررسمی برای فروش عمده سلاح به تایوان، از جمله ده‌ها جنگنده اف-۱۶ چراغ سبز نشان داده‌ است. (جزئیات بیشتر)

براساس گزارش خبرگزاری «شینهوا»، «هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی در این زمینه و فروش 8 میلیارد دلاری جنگنده‌های «اف-16» آمریکایی به تایوان گفت: طرف آمریکایی به طور جدی اصل "یک چین" (چین واحد) و سه بیانیه مشترک میان چین و آمریکا را نقض کرده است.

وی افزود: آمریکا در امور داخلی چین دخالت کرده و حاکمیت و منافع امنیتی کشور ما را زیر پا گذاشته است.

چونیانگ با تاکید بر اینکه موضوع تایوان مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی چین است از طرف آمریکایی خواست تا ماهیت بسیار حساس این مسئله را بپذیرد و از اصل "یک چین" و سه بیانیه مشترک میان آمریکا و چین پیروی کند.

وی همچنین از آمریکا خواستار توقف فروش سلاح و ارتباط نظامی با تایوان شد و اعلام کرد که در غیر این صورت چین اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد و آمریکا مسئول تمام پیامدهای مرتبط با آن خواهد بود.

کد خبر: 1024947

وب گردی

وب گردی