فضاپیمای دریمچیسر با موشک جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند

شرکت یونایتد لانچ آلیانس(United Launch Alliance -ULA) اعلام کرد جدیدترین پرتابگر خود را از سال 2021 برای ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از ایستگاه فضایی بین‌الملل در اختیار شرکت سیرا نوادا قرار خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت یونایتد لانچ آلیانس(United Launch Alliance -ULA) اعلام کرد جدیدترین پرتابگر خود، ولکان سانتاور(Vulcan Centaur) را از سال 2021 برای شش پرواز فضاپیمای دریمچیسر که برای ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از ایستگاه فضایی بین‌الملل به کار گرفته می‌شود در اختیار شرکت سیرا نوادا(Sierra Nevada) قرار خواهد داد.

فاتح اوزمن(Fatih Ozmen) مدیر عامل سیرا نوادا می‌گوید: دریمچیسر را می‌توان با استفاده از با موشک‌های مختلف پرتاب کرد، بنابراین ما گزینه گسترده‌ای برای انتخاب داشتیم. اما به دلیل همکاری نزدیک در اجرای برنامه "دریمچیسر" با یونایتد لانچ آلیانس، این شرکت را برای پرتاب فضاپیمایمان انتخاب کردیم و مطمئن هستیم تجربه این شرکت در امنیت و دقت همچنین استفاده از بهترین ترکیب نوآوری و تحقیق ما را امیدوار کرده که کار به شکل خوبی داده شود.

در حال حاضر یونایتد لانچ آلیانس که از دسامبر سال 2006 به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت "سامانه‌های فضایی لاکهید مارتین"(Lockheed Martin Space Systems) و شرکت "دفاعی، فضایی و امنیتی بوئینگ" (Boeing Defense, Space & Security) تشکیل شد، تعدادی از پرتابگرها مانند اطلس-5(Atlas V) و دلتا-4(Delta IV) را تولید می‌کند که برای حمل محموله‌های مختلف مانند ماهواره‌های هواشناسی، امنیت ملی و کاوشگرهای علمی و مدارگرد را به مشتری‌های مختلف از جمله وزارت دفاع آمریکا، ناسا و سایر سازمان‌های دولتی قرار می‌دهد.

فضاپیمای قابل استفاده مجدد دریمچیسر شرکت سیرا نوادا به عنوان یک وسیله نقلیه سرنشین‌دار که می‌تواند تا هفت نفر را به مدار زمین ببرد طراحی شد. این سفینه همچنین می‌تواند برای حمل بار از زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی و برعکس استفاده شود.

دریمچیسر در حالت عمودی بر روی موشک ولکان سانتاور پرتاب می‌شود و به شکل خودکار به صورت افقی در باند فرودگاه معمولی فرود می‌آید.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1024983

وب گردی

وب گردی