دانشجویان با مهارت‌آموزی بخشی از شهریه خود را پرداخت می کنند

رئیس دانشگاه آزاد واحد یزد گفت: با توجه به ظرفیت و امکانات مناسب دانشگاه، دانشجویان می توانند به صورت همزمان در دو حوزه آموزشی و مهارت آموزی تحت عنوان کار دانشجویی فعالیت کنند که از این طریق هم می توانند بخشی از شهریه دانشگاه خود را پرداخت کنند. 

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت رشته های علوم پایه در واحد دانشگاهی یزد اظهار کرد: دانشگاه آزاد واحد یزد در رشته های شیمی، فیزیک، گیاه پزشکی و صنایع غذایی که از قدیمی ترین رشته های علوم پایه هستند، فعالیت می کند.

وی افزود: متقاضیان رشته های علوم تجربی هم می توانند در رشته های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل و هوشبری تحصیل کنند. همچنین در حوزه علوم انسانی با توجه به تنوع رشته ها در حوزه مدیریت، حقوق، حسابداری و روانشناسی دانشجویان می توانند دراین رشته ها شرکت کنند که امسال پذیرش دانشجو در رشته روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت در آزمون سراسری صورت می گیرد.

طباطبایی با اشاره به امکانات مناسب دانشگاه آزاد در زمینه اشتغال دانشجویان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و امکانات مناسب دانشگاه، دانشجویان می توانند به صورت همزمان در دو حوزه آموزشی و مهارت آموزی تحت عنوان کار دانشجویی فعالیت کنند که از این طریق هم می توانند بخشی از شهریه دانشگاه خود را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تشریح کرد: اگر در دانشگاه آزاد واحد یزد دانشجویانی در رشته کشاورزی مشغول به تحصیل باشند، می توانند با امکاناتی مانند گلخانه که دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد و عوامل بیولوژیک و بومی به تقویت توان مندی های خود بپردازند. در زمینه رشته های فنی و مهندسی، تلاش هایی جهت انجام قرار دادهایی با بخش های کوچک صنعتی جهت ساخت قطعات آن ها انجام شده است. همچنین برای دانشجویانی که در رشته های هنر آموزش می بینند، امکاناتی برای فعالیت آن ها در حوزه نقاشی تدارک دیده شده است.

وی در خصوص نتایج ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: با توجه به تنوع رشته ها در دانشگاه آزاد واحد یزد، ما با صنایع مختلفی در ارتباط هستیم که کاشی و سرامیک از جمله صنایعی است که دانشگاه یزد در این زمینه فعالیت می کند. همچنین تفاهم نامه های خوبی در زمینه برق و الکترونیک با حضور تعدادی از استادان دانشگاه جهت فعالیت در نیروگاه ها امضا شده است.

طباطبایی تصریح کرد: در صنعت نساجی هم در زمینه رشته های شیمی، محیط زیست و صنایع غذایی همکاری های خوبی داشتیم علاوه بر آن آموزش رشته های نظام مهندسی هم توسط دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ماموریت دانشگاه آزاد واحد یزد در طرح پایش گفت: با توجه به این موضوع که نساجی از قدیمی ترین صنایع یزد بوده، مهم ترین ماموریت دانشگاه آزاد واحد یزد در طرح پایش، در زمینه نساجی و پوشاک است که دانشگاه دفترهایی را با حضور استادان جهت فعالیت دراین صنایع تدارک دیده است و علاوه بر تکمیل نظام موضوعات صنعت نساجی و پوشاک یزد در دفتر شورای عالی، صنایع دیگری هم هستند که می توانند در شرایط تحریم در حل مسائل و مشکلات کشور، منطقه و استان ها موثر باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025247

وب گردی

وب گردی