هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی سراهای دانشجویی نیاز است/ سرمایه صندوق رفاه فقط 300 میلیارد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به میزان قدمت و فرسودگی خوابگاه‌ها، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار با قیمت‌های سال ۹۸ بودجه موردنیاز برآورد شده تا سراهای دانشجویی نوسازی و بازسازی شوند.

ناصر مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد. البته سال تحصیلی گذشته ناهماهنگی‌هایی رخ داد که باعث ایجاد اختلال در روند تخصیص وام به دانشجویان شد.

وی ادامه داد: مکاتباتی با دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) و معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه انجام و معضلات مرتفع شده است و دانشجویان ورودی جدید، مشکلی نخواهند داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اظهار نگرانی منصور غلامی وزیر علوم از عدم تخصیص به موقع بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به میزان قدمت و فرسودگی خوابگاه‌ها، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار با قیمت‌های سال ۹۸ برآورد شده تا سراهای دانشجویی نوسازی و بازسازی شوند.

مطیعی خاطرنشان کرد: البته چنین اعتباری در ردیف بودجه صندوق رفاه دانشجویان وجود ندارد. از طرفی وظیفه تعمیر و تجهیز بناهای دانشگاه‌ها بر عهده دانشگاه‌هاست و بودجه‌ای را در همین راستا پیش‌بینی می‌کنند و مبالغ پرداختی ما حکم کمک را دارد.

وی در مورد این‌که آیا صندوق رفاه دانشجویان برای تامین اعتبارات مورد نیاز، تصمیم و امکان درآمدزایی دارد یا خیر، گفت: در اساسنامه صندوق، بخشی به نام سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و معاون برنامه‌ریزی و امور سرمایه‌گذاری صندوق رفاه هم مطالعاتی روی بازار بورس و سایر پروژه‌های اقتصادی انجام داده است که در جلسه بعدی هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مطرح خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: البته رقم سرمایه موجود در صندوق به تناسب جمعیت و در مقایسه با دیگر صندوق‌ها مانند صندوق توسعه ملی بسیار اندک است و از ۳۰۰ میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند. امیدواریم در برنامه‌های سرمایه‌گذاری سودآور ورود کنیم تا هم دانشجویان فعلی و هم نسل آینده از آن بهره‌مند شوند.

مطیعی در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی ویژه کشور، ریسک سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و به همین دلیل دقت زیادی داریم تا اندک سرمایه موجود را از دست ندهیم و بتوانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025397

وب گردی

وب گردی