انجام کار معرفتی با محوریت عفاف و حجاب در دانشگاه ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی انجام کار معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد مشهد، کارگاه آموزشی توجیهی «دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد برگزار شد.

وی در این جلسه با بیان اینکه حجاب، عفاف و آراستگی و شئون فرهنگی و اجتماعی، موضوع بسیار مهمی در جامعه است که باید آن را جدی گرفت، گفت: عفاف و حجاب و پوشش از دستورات دینی و حدود الهی است. شکستن حجاب مقدمه ای برای سست کردن اعتقادات فرهنگی، سیاسی، دینی و اعتقادی است که این اتفاق در غرب رخ داد و با همین روش هویت و ارزش و جایگاه زن را نابود کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک پرچم و نماد است. دشمنان برای از بین بردن این پرچم و اجرای سایر مقاصد خود ابتدا به این نماد حمله ور می شوند.

دکتر کلانتری کشف حجاب در سال 1307 در ایران را مقدمه ای برای از بین بردن حدود شرعی زن و مرد دانست و افزود: به برکت خون شهدا و مراودت های امام (ره) و انقلابیون به حدود و احکام الهی برگشتیم و در پرتوی ارزشهای اسلامی توانستیم در تمام حوزه ها موفق و سربلند شویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پیروزی در جنگ تحمیلی در برابر استعمار جهانی، دستیابی کشور به رکوردهای جهانی در همه حوزه ها مثل رتبه چهارم نانو فناوری، رونمایی از سامانه هوایی 325 و 375 و سامانه قوی موشکی و ... را در سایه اسلام و ارزشهای اسلامی عنوان کرد و گفت: حفظ این ارزشها نه تنها جلوی هیچ پیشرفتی را نگرفت، بلکه بر اقتدارمان بیش از پیش افزود.

دکتر کلانتری، انجام کار معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری خواند و در رابطه با دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، اظهار داشت: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرامین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و سند دانشگاه آزاد اسلامی است که در 4 گام تعریف شده است.

وی با تأکید براینکه در اجرای این دستور العمل همه در دانشگاه مسئول هستند، ادامه داد: گام اول این دستورالعمل کار معرفتی است که باید دانشجویان، کارمندان و اساتید توجیه شده و در فضای گفتمانی قوی به بیان نظرات خود بپردازند.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان، هیأت های مذهبی، اساتید معارف اسلامی، کانون های فرهنگی هنری، کارشناسان فرهنگی دانشگاه، اساتید علاقمند به این مباحث در ابتدا باید این فضای گفتمانی را در دانشگاه ایجاد کنند.

وی نقش حراست را در این خصوص جدی و مهم دانست و افزود: حراست و انتظامات از بازوهای اجرایی کار هستند که باید با آموزش، این کار را با کمال احترام و دقت و رعایت قوانین انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد مراکز مشاور امین قوی، تقویت کمیته های انضباطی، فعالیت نیروهای متعهد و قوی درفضای مجازی و ...در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تأکید کرد.

علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد نیز در ابتدای این کارگاه گفت: خراسان بدلیل همجواری با امام رضا(ع) یک تفاوت و ویژگی خاص با سایر استانها دارد و باید در مباحث فرهنگی پیشقدم باشد.

وی اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و اجرای مدبرانه و هوشمندانه این دستورالعمل در دانشگاه را ضروری دانست.

در ادامه این جلسه، میزگرد تشریح دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025718

وب گردی

وب گردی