راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان تنها راه نجات کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از توسعه فناوری بذر بین صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حوزه علم و فناوری و دانش بنیان تنها راه نجات کشور است. هم‌اکنون گردهمایی صنایع غذایی در صندوق در حال برگزاری است که هدف آن نزدیک کردن استارت‌آپ‌های این حوزه به تامین کنندگان مالی و تولیدکنندگان بزرگ است.

وحدت تصریح کرد: امروز شرایطی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کردیم که به راحتی می‌توانند با انعقاد قرارداد با شرکت‌های دیگر به فعالیت خود ادامه دهند.

وی جبران نقدینگی و تأمین سرمایه را از جمله برنامه‌های حمایتی این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد و افزود: حمایت‌های ما به گونه‌ای است که درصدد هستیم تا شرایط برد-برد برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

وحدت ادامه داد: امنیت غذایی در کشور ابعاد بسیاری دارد. غذای مردم باید سالم، قابل تولید، قابل تأمین و دارای هزینه مناسبی باشد. اگر بذر مورد نیاز را در داخل کشور تأمین نکنیم، احتمال وارد کردن فشارهای خارجی در این ناحیه بسیار بالاست. با توجه به علم و دانشی که در کشور وجود دارد، می‌توان این نیاز را مرتفع کرد. بعد از تأمین نیاز در حوزه بذر و محصولات کشاورزی باید سایر حوزه‌ها را مورد توجه قرار داد؛ زیرا اگر در برخی از حوزه‌ها مانند تولید، کشت خیار و صیفی‌جات کشور نتواند توانمند عمل کند امنیت غذایی کشور به خطر می‌افتد.

وی تأمین بذر مورد نیاز در تولید صیفی‌جات را از مسائل استراتژیک در این حوزه نام برد و گفت: متاسفانه کشور در این زمینه با کمبودهایی مواجه است، این امر شایسته کشوری با این توانمندی‌های بالا نیست ضمن اینکه در حوزه دامپروری نیز شاهدیم که کشور وابستگی زیادی به تولید خوراک دام و کنجاله دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه‌های کشور در این حوزه‌ها خاطر نشان کرد:‌ امروز این مراسم به صورت نمادین برگزار شد تا بدانیم شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ موجود در دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه می‌کوشند بذر مورد نیاز در کشور به تولید بومی برسد.

وحدت با اشاره به ظرفیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه گفت: مجوز راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری در دانشگاه آزاد صادر شده است که با تأسیس آن حمایت‌های مناسبی از شرکت‌های فناور این دانشگاه صورت می‌گیرد؛ ضمن آنکه امیدواریم سازمان اوقاف نیز بتواند یک صندوق پژوهش و فناوری داشته باشد تا بتواند به صورت گسترده‌تر از شرکت‌ها حمایت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026630

وب گردی

وب گردی