تسهیلات یک میلیون تومانی دانشگاه آزاد برای دانشجویان متقاضی سفر اربعین/ غیبت دانشجویان موجه می‌شود

 سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌‌‌ترین تسهیلاتی که در اختیار دانشجویان دانشگاه آزاد قرار می‌‌‌‌‌گیرد، شامل وام یک میلیون تومانی قرض‌‌‌الحسنه می‌‌‌شود که به دستور دکتر طهرانچی برای دانشجویان متقاضی سفر اربعین در نظر گرفته شده است.

احمد صالحی آرا سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تسهیلاتی که در اختیار دانشجویان این دانشگاه برای حضور در مراسم اربعین قرار می‌گیرد گفت: مهم‌‌‌ترین تسهیلاتی که در اختیار دانشجویان دانشگاه آزاد قرار می‌‌‌‌‌گیرد، شامل وام یک میلیون تومانی قرض‌‌‌الحسنه می‌‌‌شود که به دستور دکتر طهرانچی برای دانشجویان متقاضی سفر اربعین در نظر گرفته شده است. باز‌پرداخت این وام قرض‌‌الحسنه برای دانشجویان دریافت کننده وام بدون سود، طی یک مدت زمان طولانی با اقساط بلند‌‌مدت خواهد بود. با توجه به دستوری که از حوزه ریاست دانشگاه آزاد صادر شده غیبت دانشجویان حاضر در سفر اربعین با ارائه مدارک حضور در این سفر موجه محسوب می‌‌شود.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات فعالیت ستاد اربعین در این دانشگاه گفت: ستاد اربعین در دانشگاه با دستور دکتر طهرانچی برای انسجام‌‌‌بخشی و هم‌‌‌افزایی بیشتر، جهت اعزام کاروان دانشجویی و ایجاد موکب‌‌های مختلف توسط دانشگاه آزاد در نقاط مرزی کشور ایجاد شد. در سال‌‌های گذشته واحدهای مختلف دانشگاه آزاد برای فعالیت و ایجاد موکب در زمان اربعین به صورت جزیره‌‌‌‌ای و پراکنده فعالیت داشتند؛ اما با ایجاد این ستاد، مدیریت زائران و خدمات‌‌رسانی به آنها در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد منسجم شده است.

وی در ادامه درباره اهداف ستاد اربعین دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی در خصوص کاهش برخی از موانع خروج از کشور مثل لغو ویزا و حذف وثیقه‌‌های دانشجویی داشتند، امسال حجم بیشتری از دانشجویان را در اربعین خواهیم داشت. بر همین مبنا با ایجاد ستاد اربعین در دانشگاه آزاد درصددیم تا مثل سال گذشته از توانمندی واحدهای دانشگاهی در ایجاد موکب‌‌‌های مختلف پزشکی و درمانی بهره‌‌‌مند شویم. در حال حاضر، متقاضیان بسیاری به عنوان خادم در این موکب‌‌‌‌ها داریم.

صالحی آرا تصریح کرد: در ستاد اربعین دانشگاه آزاد کمیته‌‌های مختلفی را پیش‌‌بینی کردیم که این کمیته‌‌ها به زودی فعالیت خود را در جهت ساماندهی مراسم اربعین در سراسر کشور آغاز می‌‌‌کنند. این کمیته‌‌ها شامل رسانه، فضای مجازی و بسیج دانشجویی شده که برای برگزاری این رویداد بزرگ، خدمات مختلفی را ارائه می‌‌‌کنند.

وی درباره نحوه اعزام دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد به سفر معنوی اربعین گفت: هر کدام از واحدهای دانشگاهی می‌‌‌‌‌توانند کاروانی از دانشجویان، استادان و کارمندان را برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق کنند. برای انسجام بیشتر در برگزاری مراسم اربعین به زودی هماهنگی‌‌هایی هم با واحدهایی که در مرز خسروی مهران، شلمچه و چزابه قرار دارند، خواهیم داشت و نحوه ارائه خدمات مختلفی چون اسکان موقت و پذیرایی از زائران را بررسی می‌کنیم.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره برپایی موکب‌‌‌‌هایی در عراق اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ نقش موکب‌‌های عراقی، دانشگاه آزاد هم درصدد است تا با مشارکت عراقی‌‌ها، موکب‌‌‌هایی را در زمینه‌‌‌‌های مختلف خدمات‌‌‌‌‌‌‌رسانی به زائران افتتاح کند. با توجه به اینکه در سال‌‌‌های گذشته، تبلیغات و اطلاع‌‌‌‌رسانی مناسبی در زمینه فعالیت موکب‌‌‌های دانشگاه آزاد در عراق انجام شده بود، امسال بروشورهای دقیقی را از محل موکب‌‌‌ها و چگونگی فعالیت آنها تهیه کردیم که در اختیار دانشجویان و سایر زائران برای بهره‌‌‌مندی از امکانات موجود قرار می‌‌‌‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026708

وب گردی

وب گردی