نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود پایان داد

نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با تاکید بر برنامه نویسی پروژه محور و با رویکرد ورود به بازارکار، به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار شد.

این رویداد که با تاکید بر برنامه نویسی پروژه محور و با رویکرد ورود به بازارکار، از نهم شهریور آغاز شده بود امروز شنبه ۱۶ شهریورماه به کار خود پایان داد.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات گفت: در مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ۹۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه از استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با کسب و کار اینترنتی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه تربیت انسان‌ها تنها راه حل توسعه کشورها است، تصریح کرد: ایجاد نوآوری تنها با تربیت انسان‌ها شکل می‌‌گیرد و باید برای رسیدن به این هدف، انسان‌ها را به ابزارهای نوآوری مجهز کرد. طبق گفته‌های امیرکبیر برای تربیت انسان‌ها باید نیت ۱۰۰ ساله داشت.

وی ادامه داد: معتقدم تنها راه حلی که برای توسعه وجود دارد، تربیت انسان‌هایی است که قرار است آینده را بسازند. از همین رو این افراد باید به ابزارهایی که در آینده به آن نیاز دارند، مجهز شوند؛ دو ابزار اصلی برای زیستن در دنیای آینده کارآفرینی و تفکر انتقادی است که خوشبختانه هر دو مورد جزو سرفصل‌های اصلی این رویداد بود.

در ادامه علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: کشور ما به لحاظ نیروی انسانی کشوری ثروتمند است و خوشبختانه هر دوره‌ای که می‌گذرد وضع دانش آموزان بهتر می‌شود، بچه‌های امروز این فرصت را دارند که برای هدف درس بخوانند. یعنی این فرصت وجود دارد که علمی بیاموزند که در آینده به آنها کمک کند.

وحدت افزود: خوشبختانه هر دوره‌ای که می‌گذرد، وضع دانش آموزان بهتر می‌شود، بچه‌های امروز این فرصت را دارند که درس بخوانند برای هدفی، یعنی این فرصت را دارند که اموری را بیاموزند که در آینده به آنها کمک کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: قرار گرفتن دانش آموزان نشان می‌دهد که این دانش آموزان می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان آینده را بسازند و برای خودشان و کشورشان ثروت آفرینی کنند. در همین راستا صندوق نوآوری در خدمت برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

در پایان این برنامه گروه‌های برتر دانش آموزی طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026877

وب گردی

وب گردی