آغاز ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی از هفته آینده

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فراخوان جذب اعضای هیئت علمی هفته آینده اعلام می‌شود و ثبت نام در این فراخوان تا اوایل مهرماه 98 ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا رضوان‌طلب با بیان جزئیات جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها و برنامه زمانی فراخوان آن در سال جاری اظهار کرد: فراخوان برنامه زمانی استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی مردادماه به اطلاع دانشگاه‌ها رسید و این مراکز از ۱۹ مردادماه تا ۴ شهریورماه جاری فرصت داشتند نیازهای خود را برای جذب هیئت علمی به مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اعلام کنند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای جذب اعضای هیئت علمی، این نیاز و نحوه تخصیص ظرفیت از سوی مرکز نظارت هیئت علمی وزارت علوم مشخص شد و وزارت علوم از ۵ تا ۱۶ شهریورماه فرصت داشت تقاضاها را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: پس از اعلام نظر وزارت علوم درباره تقاضاهای جذب هیئت علمی وزارت علوم، نظر نهایی مورد تطبیق یا تأیید مرکز نظارت و ارزیابی مراکز آموزش عالی قرار می‌گیرد. در واقع این مراکز از ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه فرصت دارند تطبیق نیازها را انجام دهند.

رضوان‌طلب با تأکید بر این‌که فراخوان جذب اعضای هیئت علمی سال ۹۸، شهریورماه اعلام خواهد شد، گفت: متقاضیان جذب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ۲۶ شهریورماه تا ۶ مهرماه به مدت ۱۱ روز فرصت دارند در این فراخوان ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام متقاضیان، فرایند رسیدگی در دانشگاه‌ها از ۱۳ مهرماه تا ۱۳ دی‌ماه انجام می‌شود و دانشگاه ها در این بازه زمانی، تقاضاها را بررسی می‌کنند.

وی افزود: پس از بررسی فرایند رسیدگی، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از ۱۴ دی‌ماه تا ۲۹ بهمن‌ماه فرصت دارد بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد و در نهایت نظر نهایی خود را برای پذیرش یا عدم پذیرش اعلام کند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی بیست‌ودومین فراخوان نیمه‌متمرکز جذب اعضای هیئت علمی (پیمانی و طرح سربازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور) به اطلاع مراکز خواهد رسید و این مراکز در صورت نیاز به استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مرکز جذب می‌توانند پرسش‌های خود را ظرف مدت یک روز کاری در سامانه ثبت کرده و پاسخ خود را از سوی این مرکز دریافت کنند.

رضوان‌طلب تأ:ید کرد: هر داوطلب به محض ثبت نام در فراخوان از حقوق قانونی ثبت نام نیز برخوردار است و باید شرایط سالم و عادلانه شرکت وی در رقابت فراهم شود و از هر گونه تعدی حق و حقوق یا محدود نمودن دایره انتخاب شوندگان قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیت‌ها خودداری به عمل آید.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در پایان تصریح کرد: فرایند جذب صرفاً از طریق سامانه جذب اعضای هیئت علمی صورت می‌گیرد و بهتر است تمام ذی‌نفعان و همچنین مراجع ذی‌ربط امور مربوط به اعضای هیئت علمی و مراحل مختلف آن را فقط از طریق این سامانه پیگیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027051

وب گردی

وب گردی