اصلاحات جدید دفترچه ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌ها اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور، اصلاحات جدید درباره کدرشته‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو از ۲۰ اسفندماه ۹۷ آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه 98 ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از ۱۷ بهمن‌ماه ۹۷ منتشر شده است، بنابراین تمام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید براساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

هر داوطلب برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌تواند تا ۱۰۰ کد رشته را از میان کد رشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کرده و برای این کار باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت‌نام، به اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت‌ماه و ۲۰ مردادماه ۹۸ مراجعه کند.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون در نظر گرفتن دانشگاه‌ آزاد اسلامی، تعداد ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.

همچنین اصلاحات جدید در خصوص اعلام کد رشته‌‌های جدید و دانشگاه‌های پذیرش دانشجویان در این رشته‌ها، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و داوطلبان می‌توانند در انتخاب رشته خود به این اصلاحات توجه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027060

وب گردی

وب گردی