بیش از 100 شرکت در حوزه سلول بنیادی عنوان دانش بنیانی دریافت کردند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بیش از 140 شرکت در این حوزه در حال فعالیت هستند که بیش از 100 شرکت عنوان دانش بنیانی را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در گذار دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم باید به فرآیندهای تجاری سازی محصولات دانش محور و نیز حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه ویژه کرد.

حمیدیه ادامه داد: دانشگاه ها باید به محلی برای نشست و توافق اساتید، دانشجویان، کارآفرینان و سرمایه گزاران مبدل شوند. در این صورت است که می توان به بهره وری مدنظر در زمینه سیستم های آموزش عالی در کشور دست پیدا کرد.

وی از توجه به علوم و فناوری های جدید در دانشگاه های نسل سوم و چهارم صحبت کرد و ادامه داد: یکی از علوم استراتژیک، بومی سازی شده و دارای پتانسیل بالا در کشور علوم مربوط به سلول های بنیادی است. با توجه به روند پیر شدن جمعیت، میزان نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است و در این حوزه کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری همچنین ابراز کرد: کشورهای پیشرفته دنیا در حال فعالیت بر روی ساخت اندام های و اجزای بدن انسان هستند و قطعا در آینده ای نزدیک با ورود شرکت های عظیم در این زمینه خبرهای خوبی خواهیم شنید.

حمیدیه به فعالیت شرکت های دانش بنیان و رشد فعالیت ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 140 شرکت در این حوزه در حال فعالیت هستند که بیش از 100 شرکت عنوان دانش بنیانی را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027891

وب گردی

وب گردی