راه‌اندازی رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، مهدی امیدی رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی پیوسته در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: هدف از این رشته، تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی چون اجرای عملیات تبدیل مواد غذایی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی و بهینه سازی خطوط تولید در کارخانجات صنایع غذایی، وظیفه هدایت، نظارت و مسئولیت فنی را به عهده گیرند.

وی افزود: فعالیتهای صید و برداشت محصولات زراعی و باغی و یا ذبح دام تا مواد خامی که به ماده غذایی آماده مصرف تبدیل می گردد، شامل روشهای نگه داری، فرآوری، بسته بندی زیر مجموعه های این رشته دانشگاهی می باشند.

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در خصوص جایگاه رشته صنایع غذایی در جامعه گفت: با توجه به رشد بی رویه جمعیت و نیاز روز افزون جامعه به غذا و کاهش منابع غذایی جوامع، لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روشهای مطلوب نگه داری و جلوگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته بندی مناسب به منظور حفظ و بهبود کیفیت محصولات امری بدیهی است.

وی ادامه داد: با رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و صنایع، نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده های جدید غذایی و کمک غذایی به شکل روز افزونی احساس می گردد و سلامت مردم و توجه خاص دولت و مردم به کمیت و کیفیت غذایی جامعه و ایجاد کارخانجات جدید صنایع غذایی، اهمیت این رشته تحصیلی را نشان می دهد.

مهدی امیدی خاطر نشان کرد: داوطلبان این رشته باید از توان و دانش بالایی در دروس شیمی و زیست شناسی و ریاضی برخوردار باشند و از آن جا که زمینه اشتغال متخصصان این رشته بیشتر در کارخانجات اعم از آزمایشگاه و خط تولید است، داوطلب باید از توان جسمی مطلوب و نیز دقت کافی بهره مند باشد.

وی در مورد توانمندی فارغ التحصیلان رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی گفت: فارغ التحصیلان این رشته می توانند مسئولیت های متفاوتی نظیر مدیریت تولید کارخانجات، مسئولیت آزمایشگاه ها، انجام فعالیت های تحقیقاتی در جهت بهبود کیفیت تولیدات غذایی، ساخت محصولات جدید، افزایش تولید، کاهش ضایعات، بسته بندی و ارائه مشاوره علمی به واحدهای تولیدی و فعالیتهای دیگر را بر عهده بگیرند.

مهدی امیدی افزود: رشته جدید کارشناسی علوم و مهندسی صنایع غذایی به جمع رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد اضافه شده است و داوطلبان علاقه‌مند و مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir رشته جدید علوم و مهندسی صنایع غذایی (کد ۵۰۴۲۲) با کد محل دانشگاهی ۱۵۰ (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد) را انتخاب کنند.

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در پایان توضیح داد: داوطلبان می‌توانند برای ارتباط با مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۰۳۱۴۲۴۲- ۰۳۱۴۲۲۹۲۳۳۲ تماس و از راهنمایی مشاوران این مرکز استفاده کنند.

کد خبر: 1028637

وب گردی

وب گردی